Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank
De Volksbank gaat op 18 september van start met een nieuwe landelijke campagne waarin het wil laten zien dat de bank oog heeft voor wat er gaande is in de samenleving.
In de campagne vertellen mensen met verschillende achtergronden met welke actuele financiële problemen ze in deze tijd worstelen en vragen ze zich kritisch af waarom dat niet anders kan. Onder het motto ‘Beter voor elkaar’ laat de Volksbank in de campagne vervolgens zien deze problemen te onderkennen en voortdurend aan oplossingen te werken waar mensen echt iets aan hebben.
Zo realiseert de bank gelijkere kansen op de woningmarkt door het bieden van oplossingen voor duurhuurders die de overstap naar een koopwoning willen maken. En worden mensen op meerdere manieren geholpen hun financiën op orde te krijgen. Sinds 2013 is er het gratis lespakket Eurowijs van de Volksbank, waarmee 1,5 miljoen schoolkinderen hebben geleerd hoe ze slimmer kunnen omgaan met (digitaal) geld. Bovendien blijft de bank inzetten op persoonlijk contact via een netwerk van zeshonderd vestigingen van SNS en RegioBank.
Net als in de vorige campagnes is er weer een rol weggelegd voor het blauwe bankje. De bank staat symbool voor een plek waar iedereen op kan plaatsnemen en die verbindt. Jong en oud. Rijk en arm. Net als de Volksbank zelf.
Reactie toevoegen
ASN Bank als beste gepositioneerd in financiële sector
ASN Bank heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Partijen die zich richten op duurzaamheid of lokale aanwezigheid scoren goed....
"Kinderen denken dat geld nooit op kan raken"
Kinderen kennen de waarde van geld niet goed en denken dat geld nooit op kan raken. Zes op de tien ouders vindt dat onzichtbare uitgaven zoals abonnementen voor...
Tweedeling op markt voor energiezuinige woningen neemt in rap tempo toe
Waar in 2021 zo’n een op de drie aangekochte woningen een energiezuinig label had in het hogere prijssegment, betreft dat twee jaar later de helft van de woningen....
Saskia Hoskens CRO van de Volksbank
Saskia Hoskens per 10 april tot Chief Risk Officer (CRO) van de Volksbank. Hoskens komt van ING waar zij als CRO Wholesale Banking verantwoordelijk was voor het...
RegioBank laat zien wat buurtzaam voor mensen betekent
RegioBank introduceerde in de vorige campagne het begrip buurtzaam. In een nieuwe campagne laat de bank nu zien wat buurtzaam voor mensen betekent. In de campagne...
RegioBank werkt samen met Capsearch voor zakelijke financieringen
"De groeiende markt voor zakelijke financieringen biedt kansen voor onafhankelijke tussenpersonen, ook voor de lokale zelfstandige adviseurs van RegioBank." Aldus...
"Koopkloof woningmarkt in 40 jaar niet zo groot geweest"
De situatie op de woningmarkt is in veertig jaar nog nooit zo slecht geweest voor koopstarters, zo blijkt uit dataonderzoek van BLG Wonen. Daar staat tegenover dat...
Taal in contracten moet simpeler
Ruim twee derde (69 procent) van de huurders en huiseigenaren tekent een contract zonder precies te begrijpen wat er in staat. Dit blijkt uit recent onderzoek van...
Ruime steun voor het bouwen van een extra straatje
Ruim de helft van de Nederlanders steunt volgens onderzoek in opdracht van BLG Wonen het plan om in dorpen en wijken een extra straat erbij te bouwen. Daardoor kunnen...
Veldhuis Advies wint finale VVP Advies Award 2023
(Uit VVP 5-2023) Veldhuis Advies heeft de finale gewonnen van de VVP Advies Award 2023. De andere finalisten waren ABC Pensioen en Sinior Financieel Advies. De...