Stv reikt eerste Gouden Oor Erkenning uit

Directeur Ron van Kesteren van de Stichting toetsing verzekeraars reikte woensdag voor het eerst een Gouden Oor Erkenning uit. NV Schadeverzekering Metaal en Technische Bedrijfstakken heeft deze Gouden Oor Erkenning behaald. Daarmee toont zij aan dat "ze goed luistert naar haar klanten en echt wil weten wat er bij klanten leeft".

Met het Gouden Oor kunnen organisaties zich nog verder ontwikkelen in klantbeleving en het integreren van de stem van de klant in hun organisatie. De Stichting toetsing verzekeraars kan keurmerkhouders en andere verzekeraars die dat willen, toetsen op de vereisten van de Gouden Oor Standaard.

Foto: Ron van Kesteren links en rechts Peter Schrage, directeur NV Schadeverzekering Metaal en Technische Bedrijfstakken.

Verzekeraars leven eigen gedragscodes onvoldoende na

In een steekproef naar de naleving van de gedragscodes van het Verbond van Verzekeraars voldeed 61 procent van de leden aan alle getoetste onderdelen van de zelfregulering....