Vereende gaat vragen stellen bij aanvraagproces
De Vereende start binnenkort met het stellen van vragen in het aanvraagproces over de reden waarom een (aspirant) klant een aanvraag voor een verzekering doet.
Voor deze verandering noemt de Vereende drie redenen. Zo wil de Vereende beter begrijpen waarom klanten een verzekering van de Vereende als oplossing kiezen en wil de Vereende beter maatwerk gaan leveren door de gegevens te analyseren. "Een klant die vanwege wanbetaling bij ons komt is anders dan bijvoorbeeld een klant met alcoholmisbruikverleden", aldus de Vereende. De derde reden: "We hebben de afgelopen periode ook vastgesteld dat de registratie in de diverse externe databanken soms geen recht doet aan de feitelijke situatie van de klant."
De Vereende noemt de rol van de assurantieadviseur in dit proces cruciaal. Bert Sonneveld van de Vereende: “We willen onze nieuwe klanten kennen en van hen weten waarom zij onze hulp nodig hebben. Intern noemen we deze ‘slotvragen’ dan ook welkomstvragen; want bij een kennismaking is het gebruikelijk om ook jezelf even voor te stellen.”
De Vereende: "Het is van groot belang om uw klant te behoeden voor een afwijkende opgave van de werkelijkheid. Want hoewel wij vooral hopen een nog beter beeld van de marktsituatie te krijgen zullen wij uiteraard ook kritisch kijken naar verschillen in de opgave van de klant en de registratie in de databanken. Mocht het duidelijk zijn dat dit bewust gebeurd is behoren extra maatregelen richting de klant in verband met opzettelijke misleiding tot de mogelijkheden."
Reactie toevoegen
Meer over
'Eigen schuld' weegt zwaarder mee in nieuw autotarief de Vereende
De Vereende komt per 1 augustus 2020 met een nieuw tarief voor de WA-dekking personenauto- en particulier gebruik bestelautoverzekering. Regio, gebruik van de auto,...
Marktaandeel de Vereende taximarkt sterk opgelopen
Het premievolume van de Vereende nam vorig jaar met 27 procent fors toe tot 45,5 miljoen euro. Metname de grote stijging van het aandeel taxiverzekeringen is opvallend....
De Vereende zoekt verzekeringsoplossing voor potgrondbedrijven
De Vereende onderzoekt of het potgrondbedrijven kan verzekeren. De verzekeraar in zijn nieuwsbrief: "Wij werden benaderd met de vraag of wij bereid waren om deze...
Feit of fabel: (brand)schade alleen gedekt als verzekeraar weet van verhuur
Het komt vaak voor, particuliere woonhuiseigenaren die hun huis verhuren. Bijvoorbeeld via een boekingssite of een bemiddelingsbureau. Maar wat als u niet aan uw...
Feit of fabel: (brand)schade alleen gedekt als verzekeraar weet van verhuur
Het komt vaak voor, particuliere woonhuiseigenaren die hun huis verhuren. Bijvoorbeeld via een boekingssite of een bemiddelingsbureau. Maar wat als u niet aan uw...
Feit of fabel: geen vergoeding bij schade veroorzaakt door auto van diplomaat
Eerder dit jaar reed een bestuurder van een ‘diplomatenauto’ vijf geparkeerde auto’s aan in Den Haag. Er was behoorlijk wat ophef over het feit...
Eerder dit jaar reed een bestuurder van een ‘diplomatenauto’ vijf geparkeerde auto’s aan in Den Haag. Er was behoorlijk wat ophef over het feit...
Feit of fabel: werkgever is buiten werktijd aansprakelijk bij een ongeval op de werkplek
Als werkgever wil je jouw werknemers een prettige en veilige werkplek bieden. Dat is ook een verplichting die volgt uit de zorgplicht richting jouw werknemers. Maar...
Feit of fabel: werkgever is buiten werktijd aansprakelijk bij een ongeval op de werkplek
Als werkgever wil je jouw werknemers een prettige en veilige werkplek bieden. Dat is ook een verplichting die volgt uit de zorgplicht richting jouw werknemers....
Ondanks preventiecampagnes verhoogt de Vereende de premies
De Vereende zegt zich zorgen te maken over de stijgende schadelast van bezorgbrommers, taxi’s en ‘overige bijzondere voertuigen’. Om het tij te...