Het vuur van... Marinka van der Meer

Marinka van der Meer 2021

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Dit keer... Marinka van der Meer, CCO de Volksbank

Hoe creëer je een band met je klanten? Een echte band die de klantrelatie ook versterkt? Het is een vraag die ons bij de Volksbank bezighoudt. De liefde voor de klant is voor mij ook persoonlijk een belangrijke drijfveer. Ik wil klanten in hun gedragingen en motivaties écht doorgronden zodat we vervolgens die diensten bieden waar ze behoefte aan hebben.

Het vertrouwen van klanten verdienen, elke dag weer met goede producten en dienstverlening die de verwachtingen van klanten overtreffen, prikkelt me iedere dag. En met de lancering van onze nieuwe strategie ‘Beter voor elkaar – van belofte naar impact’ is dit relevanter dan ooit.

Niet uniek natuurlijk want elke organisatie in de financiële sector zet in op het verbeteren van de klantrelatie. Maar juist de manier waarop wij de band met onze klanten willen versterken is wel degelijk bijzonder. Hiervoor onderzoekt ons Gedragslab namelijk hoe we onze klanten nog beter kunnen bereiken.

Vertrouwen, tevredenheid én liefde blijken hier sleutelwoorden. En liefde is natuurlijk een opmerkelijke pijler voor een bank. Maar toch is hij niet vreemd. Want liefde is voor ons steun bieden aan en ons verplaatsen in de klant. Bijvoorbeeld door echt te begrijpen wat er speelt bij onze klanten. Wat vinden zij belangrijk? Waar maken ze zich zorgen om? Spelen wereldproblemen een rol in het leven van onze klanten? Of zijn dit juist regionale problemen? Dankzij de onderscheidende focus van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen, met elk hun eigen doelgroep, hebben we de expertise in huis om er voor élke klant te zijn.

‘Klanten in het hart raken. Dat is ons doel’

En tot slot, maar even goed had ik hier mee kunnen beginnen: met elkaar vormen we de maatschappij. Die maatschappij staat voor forse uitdagingen. Ieder mens maar ook ieder bedrijf kan zijn of haar steentje bijdragen. Dat is waarom ik bij de Volksbank werk. Onze belofte van ‘Beter voor elkaar’ sluit aan op onze missie om als voortrekker actief bij te dragen aan de transitie van maatschappelijke vraagstukken zoals bijvoorbeeld duurzaamheid en wonen. Met die oprechte aandacht, maatschappelijke betrokkenheid en liefde voor onze klanten wil ik iedereen laten ervaren hoe prettig en makkelijk het is om zaken met ons te doen.

Powered by antoinette kalkman

Reactie toevoegen

 
T&W Tilburg viert nominatie Advies Award 2023

T&W Tilburg viert nominatie Advies Award 2023

T&W Tilburg, één van de drie genomineerden in de categorie Zakelijk Advies, is blij met de nominatie voor de VVP Advies Award 2023. Het adviesbedrijf...

Buro Philip van den Hurk viert nominatie VVP Advies Award 2023

Buro Philip van den Hurk viert nominatie VVP Advies Award 2023

Het team van Buro Philip van den Hurk viert de nominatie voor de Advies Award 2023 in de categorie Particulier Advies. Het advieskantoor is een van de drie genomineerden...

Hyppe showt nominatie Advies Award 2023 op groot LED-scherm

Hyppe showt nominatie Advies Award 2023 op groot LED-scherm

Hyppe is supertrots op de nominatie voor de Advies Award 2023 in de categorie Hypotheken en dat laten ze weten ook. Op een LED-scherm van maar liefst 25m²...

Het vuur van... Jasper Cuijten

Het vuur van... Jasper Cuijten

(Het vuur van.... Jasper Cuijten, directeur Business Development De Hypotheker, in VVP 1, 2023)Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste...

De Volksbank: maatwerkaanvragen hypotheken voortaan eigentijds beoordeeld

De Volksbank: maatwerkaanvragen hypotheken voortaan eigentijds beoordeeld

SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen beoordelen maatwerkaanvragen voor hypotheken op een nieuwe manier. De vier bankmerken van de Volksbank gaan met ondersteuning...

De Volksbank: van belofte naar impact

De Volksbank: van belofte naar impact

De Volksbank heeft in 2022 een nettowinst geboekt van 191 miljoen euro,  18 procent meer dan in 2021.  De baten stegen met 17 procent naar 965 miljoen...

Volksbank gaat voor 'net zero' uiterlijk in 2050

Volksbank gaat voor 'net zero' uiterlijk in 2050

In het Klimaatactieplan van de Volksbank staat dat het de doelstelling van de bank is om een ‘net zero’ balans te bereiken in 2050, of eerder indien...

Akkoord over nieuwe cao de Volksbank

Akkoord over nieuwe cao de Volksbank

De Volksbank heeft met de vakorganisaties een resultaat van onderhandeling bereikt over een nieuwe cao. Naast salarisverhogingen ligt de focus vooral op afspraken...

De Volksbank vraagt aandacht voor vrijwilligerswerk

De Volksbank vraagt aandacht voor vrijwilligerswerk

Medewerkers van de Volksbank vroegen dinsdag aandacht voor vrijwilligerswerk op een vrijwilligersplantsoen in de hal van Utrecht CS. Dit voorafgaande aan de Vrijwilligersdag...

De Volksbank: vrijwilligerswerk noodzakelijker dan ooit

De Volksbank: vrijwilligerswerk noodzakelijker dan ooit

"Ondanks dat miljoenen mensen zich nu al belangeloos inzetten voor een ander, is er nog altijd een schrijnend tekort aan vrijwilligers. Een gat dat komende winter...