Het werk gaat door... Jan Verstegen

Het werk gaat door... Jan Verstegen

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in het werk ten tijde van crisis en draagt hopelijk bij aan de saamhorigheid in de sector. Dit keer Jan Verstegen (Eerstestap.nl).

1. Werk je vanuit huis? In hoeverre ben je in staat je werk te doen?

Ja ik werk vanuit huis. Net zoals al mijn collega’s op dit moment. Over het algemeen gaat dat heel goed. Technisch werkt het prima. En al ons werk gaat gewoon door. Alleen is bij ons thuis de combinatie met het lesgeven aan onze kinderen af en toe best pittig.

2. Hoe geef je nu invulling aan je werk? Wat zijn je ervaringen daarmee?

Werken op afstand was voor mij altijd al een mogelijkheid en een onderdeel van mijn werkweek. Veel van mijn werkzaamheden zijn heel goed telefonisch, via mail en video-calls uit te voeren. En dat geldt ook voor mijn collega’s.

3. Beschrijf een positieve werkervaring.

We waren snel up and running vanuit de thuissituatie. Belangrijk is om met alle collega’s goed in contact te blijven. Je mist toch de dagelijkse contacten en een praatje over iets anders dat het werk. En dat doen we dan ook. We hebben dagelijks contact en regelmatig een teamlunch in een video-call.

Je doet in deze tijd toch een groot beroep op de flexibiliteit van je medewerkers en die van je klanten. En dat gaat erg goed.

4. Benader je klanten pro-actief? Hoe?

Via mail, video-calls en de telefoon blijven we voortdurend in contact met onze klanten. En zij weten ons via die kanalen ook eenvoudig te vinden.

5. Waar put je momenteel energie/hoop uit?

Ik zie dat in de wereld om ons heen mensen weer oog voor elkaar krijgen. En vooral ook aardiger tegen elkaar doen. Een crisis zoals deze brengt (naast alle onzekerheid) het goede in mensen meer naar boven. Laten we hopen dat we deze positive houding naar elkaar lang vast kunnen houden.

6. Wat denk je dat de crisis ons gaat brengen?

We voorzien een enorme versnelling van het gebruik van digitale hulpmiddelen in de dagelijkse adviespraktijk. Zowel de adviseur, als de klant krijgen op dit moment een spoedcursus ‘advies op afstand’. Je kunt blijkbaar succesvol in contact komen en blijven met je klanten, zonder dat er altijd een fysieke afspraak op kantoor voor nodig is. Wij verwachten dat dit ook een vast onderdeel van het geven van advies blijft en dat de vraag om nog meer digitale hulpmiddelen (zoals digitale assistenten en online klantvoorbereiding) groter wordt.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Kijk vaker door de bril van een klant

Kijk vaker door de bril van een klant

In de financiële dienstverlening worden steeds meer processen digitaal gemaakt en aan de klant beschikbaar gesteld. Dit zet druk op de positie van een adviseur,...

Adviestip Jan Verstegen: zet de pet op van de klant

Adviestip Jan Verstegen: zet de pet op van de klant

"De klant kan een deel van het adviesproces zelfstandig uitvoeren, mits goed gefaciliteerd en met een duidelijk voordeel voor de klant. Digitaliseren is niet hetzelfde...

“Hooguit 7 procent consumenten geschikt voor execution only”

“Hooguit 7 procent consumenten geschikt voor execution only”

Eén van de speerpunten voor 2018 van Independer is het in de markt zetten van hoogwaardig online geautomatiseerd advies, dat leidt tot het juist bedieningsconcept...

Voor elke klant het juiste kanaal

Voor elke klant het juiste kanaal

Of het nu om execution only, online geautomatiseerd advies of een adviseur gaat, elke klant heeft recht op het juiste kanaal. Dat wil zeggen dat het voor klanten...

Het vuur van... Jan Verstegen

Het vuur van... Jan Verstegen

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen...

Eerstestap.nl trekt investeerder aan

Eerstestap.nl trekt investeerder aan

Eerstestap.nl heeft investeerder Erik Aeyelts Averink aan boord gehaald. Erik Aeyelts Averink investeerde eerder in softwareondernemingen als Tridion, ADAM Software,...

Klant kan zelf meebouwen  aan zijn advies

Klant kan zelf meebouwen aan zijn advies

Als een partij die al jaren bezig is om een deel van het adviesproces te digitaliseren, weten wij het zeker: de klant kan echt een deel van zijn adviestraject...

Jan van lierop versterkt team Eerstestap.nl

Jan van lierop versterkt team Eerstestap.nl

Jan van Lierop, tot voor kort ceo van Figlo, gaat aan de slag als adviseur bij Eerstestap.nl. Hij gaat zich vooral bezighouden met de strategische positionering...

Video geeft consument tips voor goed adviesgesprek

Video geeft consument tips voor goed adviesgesprek

Advieskeuze.nl en online videobedrijf Eerstestap.nl gaan nader met elkaar samenwerken. Dit omdat beide partijen het als hun taak zien om de consument beter voor...

Eerstestap.nl maakt Serviceabonnement inzichtelijk

Eerstestap.nl maakt Serviceabonnement inzichtelijk

Eerstestap.nl en de Nationale Hypotheekbond hebben een video ontwikkeld die aan consumenten duidelijk maakt hoe het Hypotheek Serviceabonnement werkt. Het Hypotheek...