Persoonlijke klantreis

Leon van Dooren Blueriq 2019

“Met persoonlijke aandacht maak je het verschil. Want elke klant is uniek. Het is niet moeilijk een persoonlijke klantreis te realiseren”, aldus Leon van Dooren, verantwoordelijk voor Business Development Finance bij Blueriq.

...

Waartoe is Blueriq op aarde?

Wij geloven dat financiële dienstverleners met persoonlijke aandacht pas echt het verschil maken. Dit maken wij mogelijk met onze IT-oplossingen, door altijd het doel van je klanten centraal te stellen. Sterker nog, onze oplossingen stellen je in staat om een emotionele connectie te maken en creëren meer ruimte voor persoonlijke aandacht. Dan krijg je écht gelukkige klanten en die zijn goud waard.

Waarom gelooft Blueriq in de meerwaarde van persoonlijk onafhankelijk advies?

Het onderscheidend vermogen van een financiële dienstverlener is niet (meer) het product, maar de dienstverlening. Met persoonlijke aandacht maak je het verschil. Want elke klant is uniek. Een persoonlijke klantreis ontstaat als je precies doet wat nodig is en extra aandacht geeft aan de zorgen die leven bij een klant. Natuurlijk hebben portalen en robots hun plaats, maar uit onderzoek blijkt dat menselijk contact en empathie onmisbaar zijn voor het vertrouwen in de goede afloop.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

Blueriq gelooft in het vakmanschap van kenniswerkers zoals adviseurs. IT is daarbij een middel dat niet in de weg moet zitten, maar er juist voor moet zorgen dat klanten en adviseurs zo goed mogelijk geholpen worden. Daarvoor moeten partners in de keten kunnen samenwerken, zonder barrières. Wij zorgen daarvoor met onze oplossingen. Ons uitgangspunt is dat iedereen aan wie de klant toestemming verleent evenveel weet. Eén waarheid in de keten, en zo min mogelijk verrassingen. Dat kan doordat iedereen werkt vanuit één centraal klantdossier. Kortom alle stakeholders in de keten weten welke gegevens er bekend zijn, welke er ontbreken en wat dat betekent voor het verdere verloop van het proces. Onze technologie zorgt hierbij voor verbinding tussen de bestaande ketenpartners en hun huidige systemen, snelle zekerheid, duidelijkheid en consistentie van het begin tot het einde.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

Blueriq participeert in een ecosysteem voor klanten en dienstverleners, samen met een aantal partners, dat dit jaar gelanceerd wordt. Alle betrokkenen, inclusief de klant, werken samen in een open ecosysteem. Hiermee geven we de klant de regie over zijn eigen data. Zo maken we een persoonlijke klantreis mogelijk, zelfs over de grenzen van verschillende ketenpartners heen. We maken het makkelijk en creëren tijd voor méér persoonlijke aandacht. Het ecosysteem staat bovendien onder notarieel toezicht (onderdeel van het ecosysteem zijn een aantal softwareleveranciers die 78 procent van het notariaat bedienen). En is dus voor iedereen veilig en vertrouwd. Houd ons in de gaten! Makelaars en notarissen worden al aangesloten op ons ecosysteem. Wil je als advieskantoor ook aanschuiven aan de tekentafel? Neem dan contact met ons op.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Bijzonder en persoonlijk

Bijzonder en persoonlijk

“Probeer complexiteit en diversiteit terug te brengen zodat er meer tijd is dat kleine beetje extra te geven wat je als adviseur bijzonder en persoonlijk...

Open platform voor ketenintegratie

Open platform voor ketenintegratie

“Steeds meer adviseurs en verzekeraars sluiten aan bij Aplaza, het open platform voor ketenintegratie. Wij gaan ook vergelijkers koppelen aan ons platform...

Veeleisende klantwens

Veeleisende klantwens

“Wij geloven in onafhankelijk advies dat via meerdere kanalen beschikbaar is voor de klant. Een persoonlijk adviesgesprek is daar een onderdeel van, maar...

Grip op uw geld

Grip op uw geld

Euroface is bekend van de Finixsoftware. Sinds kort timmert het bedrijf echter ook volop aan de weg met Finsave, een applicatie die de consument makkelijk laat...

Volledig klantbeeld

Volledig klantbeeld

Zorg voor een volledig klantbeeld door alle informatiestromen centraal op te slaan. Dit is één van de praktijktips van André van Nieuwenhuijzen,...

Generiek en onafhankelijk

Generiek en onafhankelijk

“Wij nemen het stukje techniek voor onze rekening (the science) en geven de adviseur zo meer ruimte om zijn toegevoegde waarde op interpersoonlijk vlak te...

Complimenten ontvangen

Complimenten ontvangen

“Goede automatisering zorgt ervoor dat jij en je team kunnen excelleren. Slechte automatisering zorgt ervoor dat je out of business raakt”, aldus Joost...

Financiële data verbinden

Financiële data verbinden

“De financiële sector is doorlopend in beweging. Ook IT-ontwikkelingen bieden nieuwe mogelijkheden. De financieel adviseur moet mee in de veranderingen...

Wacht niet af

Wacht niet af

“Wacht niet af. Er komen regels over wat onafhankelijk advies is. Belangrijker is dat een klant blij wordt van een duidelijke en objectieve onderbouwing...

Pro-actief klantenbeheer

Pro-actief klantenbeheer

De Nationale Hypotheekbond ondersteunt financieel adviseurs bij het invulling geven aan pro-actief klantbeheer. Directeur Jeroen Oversteegen noemt het belangrijk...