Persoonlijke klantreis

Leon van Dooren Blueriq 2019

“Met persoonlijke aandacht maak je het verschil. Want elke klant is uniek. Het is niet moeilijk een persoonlijke klantreis te realiseren”, aldus Leon van Dooren, verantwoordelijk voor Business Development Finance bij Blueriq.

...

Waartoe is Blueriq op aarde?

Wij geloven dat financiële dienstverleners met persoonlijke aandacht pas echt het verschil maken. Dit maken wij mogelijk met onze IT-oplossingen, door altijd het doel van je klanten centraal te stellen. Sterker nog, onze oplossingen stellen je in staat om een emotionele connectie te maken en creëren meer ruimte voor persoonlijke aandacht. Dan krijg je écht gelukkige klanten en die zijn goud waard.

Waarom gelooft Blueriq in de meerwaarde van persoonlijk onafhankelijk advies?

Het onderscheidend vermogen van een financiële dienstverlener is niet (meer) het product, maar de dienstverlening. Met persoonlijke aandacht maak je het verschil. Want elke klant is uniek. Een persoonlijke klantreis ontstaat als je precies doet wat nodig is en extra aandacht geeft aan de zorgen die leven bij een klant. Natuurlijk hebben portalen en robots hun plaats, maar uit onderzoek blijkt dat menselijk contact en empathie onmisbaar zijn voor het vertrouwen in de goede afloop.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

Blueriq gelooft in het vakmanschap van kenniswerkers zoals adviseurs. IT is daarbij een middel dat niet in de weg moet zitten, maar er juist voor moet zorgen dat klanten en adviseurs zo goed mogelijk geholpen worden. Daarvoor moeten partners in de keten kunnen samenwerken, zonder barrières. Wij zorgen daarvoor met onze oplossingen. Ons uitgangspunt is dat iedereen aan wie de klant toestemming verleent evenveel weet. Eén waarheid in de keten, en zo min mogelijk verrassingen. Dat kan doordat iedereen werkt vanuit één centraal klantdossier. Kortom alle stakeholders in de keten weten welke gegevens er bekend zijn, welke er ontbreken en wat dat betekent voor het verdere verloop van het proces. Onze technologie zorgt hierbij voor verbinding tussen de bestaande ketenpartners en hun huidige systemen, snelle zekerheid, duidelijkheid en consistentie van het begin tot het einde.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

Blueriq participeert in een ecosysteem voor klanten en dienstverleners, samen met een aantal partners, dat dit jaar gelanceerd wordt. Alle betrokkenen, inclusief de klant, werken samen in een open ecosysteem. Hiermee geven we de klant de regie over zijn eigen data. Zo maken we een persoonlijke klantreis mogelijk, zelfs over de grenzen van verschillende ketenpartners heen. We maken het makkelijk en creëren tijd voor méér persoonlijke aandacht. Het ecosysteem staat bovendien onder notarieel toezicht (onderdeel van het ecosysteem zijn een aantal softwareleveranciers die 78 procent van het notariaat bedienen). En is dus voor iedereen veilig en vertrouwd. Houd ons in de gaten! Makelaars en notarissen worden al aangesloten op ons ecosysteem. Wil je als advieskantoor ook aanschuiven aan de tekentafel? Neem dan contact met ons op.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Digitale autonomie

Digitale autonomie

“Met de juiste digitale hulpmiddelen zijn we als industrie in staat om veel meer mensen te bedienen. Wij zijn ervan overtuigd dat met een dergelijke benadering...

Écht persoonlijk advies

Écht persoonlijk advies

“Wij geloven in de kracht van écht persoonlijk advies. Een consument is alleen echt geholpen met persoonlijk advies inspelend op zijn/ haar klantvraag”,...

Slimme data-oplossingen

Slimme data-oplossingen

Met de slimme data-oplossingen Lckr en Historisch databeheer van Ordina kunnen adviseurs een beter en vollediger advies geven. Lckr Met Lckr heeft uw klant...

Sneller, slimmer, efficiënter

Sneller, slimmer, efficiënter

“Met MeetingpointAdvies heeft TJIP een platform dat de concurrentiepositie van financieel adviseurs versterkt doordat zij sneller, slimmer en efficiënter...

Connecten van financiele data

Connecten van financiele data

“Wij geloven in een Connected Finance platform, dat de regie teruggeeft aan de consument door verbindingen te leggen tussen mensen, platformen en data”,...

Optimale taakverdeling

Optimale taakverdeling

Met Verne komen nieuwe commerciële mogelijkheden binnen bereik van tussenpersonen en volmachten, die vroeger exclusief door verzekeraars werden bediend. Aldus...

Efficiency in de keten

Efficiency in de keten

“Mensen vinden real time duidelijkheid, betrouwbaar advies en een snelle afhandeling belangrijk. Om dit voor elkaar te krijgen is digitalisering en automatisering...

Mens en technologie verbinden

Mens en technologie verbinden

“Blijf op maat gemaakte persoonlijke adviezen gegeven, waarbij het leren kennen van de klant erg belangrijk is om het juiste advies te kunnen geven.”...

De beste klantervaring

De beste klantervaring

“Wij geloven er sterk in, dat het hypotheekproces door gebruik van automatisering sneller en beter kan. Waardoor de consument en intermediair eerder duidelijkheid...

Digitaal ecosysteem

Digitaal ecosysteem

“Digitale datakoppelingen versterken het klantvertrouwen in de keten. Door handmatige werkzaamheden uit te bannen bevestig je niet alleen dit vertrouwen,...