Alpina reikt uit naar doven en slechthorenden

Tolkcentrum

Alpina is de eerste financiële dienstverlener die via Tolkcontact Telefonie van Berengroep bereikbaar is voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking. Marc Diks van Alpina: “Doven en slechthorenden die klant zijn of willen worden bij Alpina kunnen telefonisch contact opnemen met het bedrijf op de manier waarop zij dat willen: in gebarentaal, spraak of tekst. Met één knopdruk op de Alpina-website en zonder extra kosten bellen ze via een tolk, gebarentaal of met tekstondersteuning naar de financiële dienstverlener.”

Maaike van der Hagen van Berengroep: “Mensen die doof of slechthorend zijn en mensen met een spraak- of taalbeperking hebben volgens de wet recht op een gelijkwaardige behandeling. Toch lopen doven en slechthorenden in de praktijk dagelijks tegen beperkingen aan als het gaat om toegang tot informatie en communicatie. Denk aan een intercom bij de deur of een uitlegvideo op YouTube.”

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Alpina Group nieuwe naam fusiebedrijf Voogd & Voogd Groep en Heilbron Groep

Alpina Group nieuwe naam fusiebedrijf Voogd & Voogd Groep en Heilbron Groep

Alpina Group. Dat is de nieuwe naam van de organisatie die is ontstaan na de fusie eerder dit jaar van Voogd & Voogd Groep en Heilbron Groep. Michael de Nijs,...