Brand New Day beheert meer dan een miljard pensioenspaargeld

Joost Tieland 2021

Brand New Day beheert sinds deze maand meer dan een miljard euro pensioenspaargeld. De online pensioenbank claimt nu een marktaandeel van 20 procent op basis van nieuwe productie. “Er is duidelijk toenemende bewustwording dat mensen ook zelf verantwoordelijk zijn voor een goede opbouw van hun pensioen. De klanten die kiezen voor de zekerheid van pensioensparen zijn doorgaans wat ouder en willen daarom het risico dat beleggen met zich meebrengt vermijden. Klanten die wat jonger zijn en langer de tijd hebben tot hun pensioen kiezen in de meeste gevallen voor pensioenbeleggen’, aldus Joost Tieland (Head of Marketing & Sales van Brand New Day).

De rol van de financieel adviseur is volgens Tieland “onveranderd groot bij de groei van het pensioenspaargeld. Vijftig procent van de nieuwe klanten met een pensioenrekening-sparen opent de rekening via een financieel adviseur bij Brand New Day. En bij de lijfrente-uitkeringen is dat maar liefst 80 procent”.

Brand New Day is de enige bancaire aanbieder waar de lijfrente-uitkering óók kan worden afgesloten voor klanten die niet in Nederland maar in een ander EER-land wonen. Bij vijf procent van de afgesloten uitkeringen bij Brand New Day is dit het geval. “Hiermee”, aldus Tieland, “voorzien wij duidelijk in een sterk toenemende behoefte van mensen die na hun pensionering verhuizen naar het buitenland.”

Naast het miljard aan pensioenspaargeld beheert Brand New Day ook ruim drie miljard belegd vermogen voor haar particuliere klanten. Brand New Day verwacht de komende jaren verder te groeien op de markt van pensioensparen, pensioenbeleggen en vrij beleggen (box 3). Brand New Day heeft voorlopig geen ambitie om te groeien op de markt van vrij sparen.

Reactie toevoegen

 
Brand New Day verwacht dit jaar marktleiderschap pensioensparen voor particulieren

Brand New Day verwacht dit jaar marktleiderschap pensioensparen voor particulieren

In twaalf jaar uitgegroeid van brutaal zolderkamerinitiatief tot marktleider op de pensioenmarkt voor particulieren. Die omschrijving geeft Brand New Day zichzelf...

Doenpensioen nieuwe naam bedrijfspensioen Brand New Day

Doenpensioen nieuwe naam bedrijfspensioen Brand New Day

De naam Bedrijfspensioen van Brand New Day PPI is omgedoopt tot Doenpensioen van a.s.r. De naamwijziging is een gevolg van de volledige overname van premiepensioeninstelling...

Brand New Day: tips om inflatierisico in te dammen

Brand New Day: tips om inflatierisico in te dammen

"Wie in eigen beheer pensioen opbouwt, moet vrezen dat de koopkracht van de oudedagsvoorziening straks een kwart of zelfs de helft (!) lager ligt dan hij of zij...

Brand New Day verlaagt kosten

Brand New Day verlaagt kosten

Brand New Day heeft de kosten voor de vrije beleggingsrekening (box 3) en kinderrekening-beleggen (box 3) verlaagd. Voorheen betaalden klanten over iedere storting...

Aantal (jonge) vrouwelijke beleggers groeit snel

Aantal (jonge) vrouwelijke beleggers groeit snel

Bijna een op de drie vrouwen die beleggen is daar het afgelopen jaar mee gestart, aldus onderzoek van Markteffect in opdracht van Brand New Day. Conclusie: het aantal...

"Tijdelijke oudedagslijfrente niet afschaffen"

"Tijdelijke oudedagslijfrente niet afschaffen"

MoneyWise en Brand New Day roepen op om de afschaffing van de tijdelijke oudedagslijfrente uit het conceptvoorstel Wet toekomst pensioenen te halen. De twee partijen:...

Negatieve rente als katalysator

Negatieve rente als katalysator

(Uit VVP 3-2021) De grote spaarzin van mensen ondanks de lage rente heeft ook mede-oprichter Kalo Bagijn van Brand New Day verrast, zegt hij. “Blijkbaar...

“Beter kijken naar effect CPB-voorstel op pensioenopbouw millennials”

“Beter kijken naar effect CPB-voorstel op pensioenopbouw millennials”

Het nieuwe beleidsvoorstel van het CPB, over de flexibelere vormgeving van het pensioenstelsel, maakt de kloof in pensioenopbouw tussen verschillende generaties...

Spaarbedrijf Brand New Day groeit hard

Spaarbedrijf Brand New Day groeit hard

“Waar we vroeger vooral klanten bij de grote verzekeraars vandaan haalden, gaan we nu steeds meer concurreren met de grootbanken.” Aldus Kalo Bagijn,...

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR heeft de overname van Brand New Day PPI afgerond. ASR krijgt door de overname een marktaandeel van 15 procent in de markt voor beschikbare premieregelingen....