Brand New Day beheert meer dan een miljard pensioenspaargeld

Joost Tieland 2021

Brand New Day beheert sinds deze maand meer dan een miljard euro pensioenspaargeld. De online pensioenbank claimt nu een marktaandeel van 20 procent op basis van nieuwe productie. “Er is duidelijk toenemende bewustwording dat mensen ook zelf verantwoordelijk zijn voor een goede opbouw van hun pensioen. De klanten die kiezen voor de zekerheid van pensioensparen zijn doorgaans wat ouder en willen daarom het risico dat beleggen met zich meebrengt vermijden. Klanten die wat jonger zijn en langer de tijd hebben tot hun pensioen kiezen in de meeste gevallen voor pensioenbeleggen’, aldus Joost Tieland (Head of Marketing & Sales van Brand New Day).

De rol van de financieel adviseur is volgens Tieland “onveranderd groot bij de groei van het pensioenspaargeld. Vijftig procent van de nieuwe klanten met een pensioenrekening-sparen opent de rekening via een financieel adviseur bij Brand New Day. En bij de lijfrente-uitkeringen is dat maar liefst 80 procent”.

Brand New Day is de enige bancaire aanbieder waar de lijfrente-uitkering óók kan worden afgesloten voor klanten die niet in Nederland maar in een ander EER-land wonen. Bij vijf procent van de afgesloten uitkeringen bij Brand New Day is dit het geval. “Hiermee”, aldus Tieland, “voorzien wij duidelijk in een sterk toenemende behoefte van mensen die na hun pensionering verhuizen naar het buitenland.”

Naast het miljard aan pensioenspaargeld beheert Brand New Day ook ruim drie miljard belegd vermogen voor haar particuliere klanten. Brand New Day verwacht de komende jaren verder te groeien op de markt van pensioensparen, pensioenbeleggen en vrij beleggen (box 3). Brand New Day heeft voorlopig geen ambitie om te groeien op de markt van vrij sparen.

Reactie toevoegen

 
Beleggen: het nieuwe normaal

Beleggen: het nieuwe normaal

(Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day, in Ken je vak! VVP 6-2020) Uw klanten willen uiteindelijk veel vermogen, weinig kosten en zo min mogelijk risico. Als u aan...

Ik beloof je meer én blijere klanten

Ik beloof je meer én blijere klanten

(Marketing door Joost Tieland, Brand New Day, in VVP 5-2020) Het frustrerende van dienstverlening? Het heeft iets ongrijpbaars. Anders dan een fysiek product kenmerkt...

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Brand New Day kijkt tevreden terug op de lancering van de bancaire lijfrente-uitkering een jaar geleden. In totaal zijn er in een jaar tijd bijna 4.000 offertes...

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Door Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day. Vraag een willekeurige jongere eens naar zijn pensioen en u wordt waarschijnlijk met glazige ogen aangekeken. Logisch,...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

"Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite, betoogt Joost Tieland van Brand New...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

(Door Joost Tieland, Brand New Day) Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite: We...

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Het is zeker geen gekke gedachte om beleggen in deze tijden pro-actief onder de aandacht van uw klanten te brengen. Wie vroeger vermogen wilde opbouwen, had...

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Advieskantoren worden geraakt door de coronacrisis, maar op korte termijn is het voortbestaan van maar weinig kantoren in gevaar. Dit blijkt uit onderzoek van online...

Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Het door klanten aan Brand New Day toevertrouwde vermogen steeg vorig jaar met 38 procent tot 3,5 miljard euro. De nettowinst steeg met 55 procent tot 3,5 miljoen....

Oorverdovend stil

Oorverdovend stil

(door Joost Tieland, Brand New Day) Snapt onze adviseur wel de waarde van een bestaande klant? Alhoewel ik dagelijks samenwerk met onafhankelijk financieel...