"Businessfocus verandert door corona"

Rik Farenhorst, Ordina 2021

Zeven op de tien (69%) besluitvormers in de financiële dienstverlening geven aan dat de businessfocus van hun organisatie door corona verschoven is naar een ander klantsegment of andere eindklant. Dit blijkt uit de Ordina Digital Monitor, een onderzoek onder ruim 1200 Nederlandse besluitvormers.

Bijna zes op de tien (58%) van hen geven aan dat de organisatie zich nu directer richt op de consument, de zogenaamde business-to-consumer (b2c) aanpak. Daarnaast zegt ruim een kwart (27%) van de besluitvormers dat hun organisatie zich meer is gaan focussen op nationale klantsegmenten. 

Vier op de tien (41%) besluitvormers in de financiële dienstverlening geeft aan dat het investeren in en gebruikmaken van nieuwe technologie noodzakelijk was om deze verschuiving in klantsegment of eindklant te realiseren. “Door digitaal te versnellen, kunnen organisaties beter inspelen op de veranderende marktomstandigheden”, aldus Rik Farenhorst, directeur Digital bij Ordina. "Door digitaal te versnellen, kunnen organisaties slimmer en veiliger gebruikmaken van data, digitale trends en nieuwe technologieën. Het vergroot het aanpassingsvermogen van organisaties, waardoor ze beter kunnen inspelen op - of zelfs profiteren van - de continu veranderende wereld.”

De uitkomsten onderschrijven het toegenomen belang van digitale transformatie. Een kwart van de besluitvormers in de financiële dienstverlening geeft aan dat het door corona belangrijker is geworden voor hun organisatie om digitaal te versnellen. Daarnaast voorziet 65% van hen een toename in het budget voor digitale transformatie in de komende vijf jaar. "Door de coronacrisis zijn organisaties zich noodgedwongen anders gaan organiseren. Om dit mogelijk te maken moesten ze digitaal versnellen. Nu organisaties de kracht van digitale transformatie hebben ervaren krijgt dit een grotere rol binnen de organisatie. Door continu te blijven versnellen, kunnen ze beter inspelen op de veranderende marktvraag en zijn ze beter voorbereid op de toekomst."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Break-out sessies VIP-Congres 4 juli (deel 6)

Break-out sessies VIP-Congres 4 juli (deel 6)

Meer dan dertig praktijksessies biedt het VIP Congres ACT NOW! van VVP en Contactgroep Automatisering op 4 juli. In een aantal berichten op de VVP-site geven we...

Hypotheekbond en Ordina van start met app 'Veilig Ophalen'

Hypotheekbond en Ordina van start met app 'Veilig Ophalen'

Nationale Hypotheekbond en Ordina hebben de app ‘Veilig Ophalen’ geïntroduceerd. Na een gegevensverzoek van de adviseur haalt de consument met...

In eerste kwartaal 2022 hoogste ziekteverzuim ooit gemeten

In eerste kwartaal 2022 hoogste ziekteverzuim ooit gemeten

Het ziekteverzuim onder werknemers van bedrijven en overheid is in het eerste kwartaal van 2022 gestegen tot 6,3 procent, het hoogste percentage ooit gemeten. In...

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 2)

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 2)

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...

Long COVID bij 20 tot 37 procent coronapatiënten

Long COVID bij 20 tot 37 procent coronapatiënten

Afhankelijk van de definitie kreeg 20 tot 37 procent van de coronapatiënten te maken met Long COVID genoemd. Dit blijkt uit onderzoek van het Nivel en andere...

Vooralsnog beperkte invloed corona op WIA-instroom

Vooralsnog beperkte invloed corona op WIA-instroom

Naar schatting stroomden er in 2021 ongeveer 500 mensen de WIA in, (mede) in verband met corona. Dat schrijft minister Van Gennip in haar antwoord op Kamervragen....

Digitale weerbaarheid en nieuwe wetgeving

Digitale weerbaarheid en nieuwe wetgeving

(Michael Mackaaij in VVP 6) Nieuwe wetgeving wordt vaak beleefd als een kostenverhogende en administratieve maatregel. Dat is bij de Digital Operations Resilience...

Vooral kijken wat wél kan

Vooral kijken wat wél kan

(Uit katern Vooruitblik 2022 in VVP 6-2021) Het jaar 2021 gaat niet de geschiedenis in als een jaar waarin het verzekeringsbedrijf op zijn grondvesten schudde....

Corona: inreisbeperkingen niet onverwacht en onvoorzien

Corona: inreisbeperkingen niet onverwacht en onvoorzien

De Europeesche beschouwt een aantal coronagerelateerde inreisbeperkingen en maatregelen vanaf 1 januari niet langer als onverwacht en onvoorzien. Hierdoor kan er...

Verzekeraars houden uitsluitend rekening met officiële reisadviezen

Verzekeraars houden uitsluitend rekening met officiële reisadviezen

Verzekeraars zeggen veel vragen van klanten te ontvangen over reisadvies.nu, een niet-officiële website met reisadviezen en initiatief van een groep reisorganisaties....