Dag van het Topadvies: rendement van profilering

Natasja Naorn sessie DVHT 2019

Hoe kun je je anders profileren als advieskantoor en die andere profilering verzilveren? Natasja Naron van Gabriël Financiële Bescherming heeft het antwoord: ga voor genoeg. “Als je niet weet wat genoeg is, wil je alleen maar meer en heb je altijd tekort”, zei ze in haar sessie op de Dag van het Topadvies, mede mogelijk gemaakt door Nationale-Nederlanden Bank.

Naron richtte vijftien jaar geleden vanuit haar studentenkamertje Gabriël Financiële Bescherming op. Inmiddels werken er zestien mensen en de missie is niet veranderd: ze wil mensen bewust maken wat genoeg is en wil mensen helpen hun wensen en dromen te realiseren. Zelf geeft ze haar hele winst weg aan goede doelen, haar medewerkers opereren als mede-ondernemers en bepalen hun eigen salaris en vakantiedagen. “Ik wil mensen gelukkig maken. Dat is mijn drijfveer.”

Het kantoor biedt klanten onder meer het Gabriël drie-stappenplan. “We maken eerst persoonlijke prioriteiten helder. Wat is echt belangrijk? Welke passies geven je leven kleur? Vervolgens creëren we inzicht in het geheel van je financiën en tenslotte helpen we je om de stappen te zetten die nodig zijn. Zo worden je financiën een middel om je dromen te realiseren. Zo heb je genoeg om van te leven en genoeg om door te geven.”

Naron vroeg de deelnemers in groepjes van twee te delen wat geld betekent in je leven. Ook vroeg ze twee momenten te delen die je het afgelopen half jaar gelukkig hebben gemaakt. Simpele vragen, die al gauw leiden tot mooie, inhoudelijke  gesprekken. Door andere vragen te stellen, kun je iemand heel snel heel goed leren kennen.

Naron gaf een concreet voorbeeld. Een stel is zeer succesvol in de reclamesector, verdienen goed, hebben grote klanten en wonen in een grachtenpand in Amsterdam. In een stacaravan op de Veluwe vinden ze rust. Daar voelen ze zich prettig. Op de vraag waarom ze daar dan niet gaan wonen, volgt protest. Hun werk vergt nu eenmaal een sjiek huis in de stad. Ze zijn bang hun klanten te verliezen als ze uit hun patroon stappen, maar gelukkig zijn ze niet in hun werk. Wel in hun stacaravan. Op de vraag of ze niet zouden willen gaan voor een leven waar ze wel gelukkig van worden, volgt een ‘ja’. Natasja gaat vervolgens dat nieuwe leven (financieel) helpen invulling geven. Inmiddels hebben ze hun koophuis in Amsterdam verkocht, wonen ze in een eenvoudig huurhuis op de Veluwe, hebben ze een kleine klantenkring waar ze van kunnen leven en blij mee zijn en hebben ze vooral veel tijd over voor elkaar en voor hun passies: schilderen en schrijven.

Het drie-stappenplan kost 150 euro per uur en gemiddeld is er zo’n tien uur aan advies nodig. Sommige aanwezige adviseurs zeiden heel eerlijk dit een fors bedrag te vinden, anderen keken meer naar de meerwaarde die deze adviezen opleveren voor de klant.

Gabriël Financiële Bescherming heeft veel meer diensten en tools ontwikkeld voor hun klanten, die de dienstverlening al jarenlang met gemiddeld een 9,5 waarderen. Basis van alle diensten is en blijft de vraag: wanneer is voor jou genoeg en waar word je echt gelukkig van. “Uiteraard bemiddelen we ook in hypotheken en verzekeringen. Alleen zien wij dat als middel en niet als doel.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Gabriël introduceert verzekering die meebouwt aan de gemeenschap

Gabriël introduceert verzekering die meebouwt aan de gemeenschap

Gabriël Financiële Bescherming heeft de Gabriël Samen Verzekerd ontwikkeld, een verzekering die teruggrijpt naar de oorsprong van verzekeren: met...

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken...

Pole position

Pole position

Consumenten vinden financieel advies belangrijk en de onafhankelijk adviseur staat daarbij in pole position , zo blijkt uit onderzoek ‘Trendonderzoek klantgerichtheid...

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de vijfde VVP Dag van het Topadvies. Ook duidelijk...

Aansluiten bij veranderende verwachtingen consument

Aansluiten bij veranderende verwachtingen consument

Het intermediair heeft een goede uitgangspositie om de vertrouwenspersoon van de consument te zijn, maar of dat ook een toppositie is valt te betwijfelen. Zo is...

Ga voor genoeg

Ga voor genoeg

Hoe kun je je anders profileren als advieskantoor en die andere profilering ook verzilveren? Natasja Naron van Gabriël financiële bescherming heeft het...

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Tijdens de VVP Dag van het Topadvies hield Astrid Duits (Van de Bovekamp) van het organisatieadviesbureau AvdB Advies met de deelnemers een interactieve ‘train...

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Tijdens de VVP Dag van het Topadvies hield Astrid Duits (van de Bovekamp) van het organisatieadviesbureau AVDB Advies met de deelnemers een interactieve ‘train...

Dag van het Topadvies in beeld

Dag van het Topadvies in beeld

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de op 11 juni 2019 gehouden VVP Dag van het Topadvies....

Dag van het Topadvies: ga het gewoon doen

Dag van het Topadvies: ga het gewoon doen

Consumenten weten financieel adviseurs goed te vinden voor pensioenen en hypotheken. Voor andere toekomstige financiële vraagstukken is dat anders. “Moeten...