Dag van het Topadvies: rendement van profilering

Natasja Naorn sessie DVHT 2019

Hoe kun je je anders profileren als advieskantoor en die andere profilering verzilveren? Natasja Naron van Gabriël Financiële Bescherming heeft het antwoord: ga voor genoeg. “Als je niet weet wat genoeg is, wil je alleen maar meer en heb je altijd tekort”, zei ze in haar sessie op de Dag van het Topadvies, mede mogelijk gemaakt door Nationale-Nederlanden Bank.

Naron richtte vijftien jaar geleden vanuit haar studentenkamertje Gabriël Financiële Bescherming op. Inmiddels werken er zestien mensen en de missie is niet veranderd: ze wil mensen bewust maken wat genoeg is en wil mensen helpen hun wensen en dromen te realiseren. Zelf geeft ze haar hele winst weg aan goede doelen, haar medewerkers opereren als mede-ondernemers en bepalen hun eigen salaris en vakantiedagen. “Ik wil mensen gelukkig maken. Dat is mijn drijfveer.”

Het kantoor biedt klanten onder meer het Gabriël drie-stappenplan. “We maken eerst persoonlijke prioriteiten helder. Wat is echt belangrijk? Welke passies geven je leven kleur? Vervolgens creëren we inzicht in het geheel van je financiën en tenslotte helpen we je om de stappen te zetten die nodig zijn. Zo worden je financiën een middel om je dromen te realiseren. Zo heb je genoeg om van te leven en genoeg om door te geven.”

Naron vroeg de deelnemers in groepjes van twee te delen wat geld betekent in je leven. Ook vroeg ze twee momenten te delen die je het afgelopen half jaar gelukkig hebben gemaakt. Simpele vragen, die al gauw leiden tot mooie, inhoudelijke  gesprekken. Door andere vragen te stellen, kun je iemand heel snel heel goed leren kennen.

Naron gaf een concreet voorbeeld. Een stel is zeer succesvol in de reclamesector, verdienen goed, hebben grote klanten en wonen in een grachtenpand in Amsterdam. In een stacaravan op de Veluwe vinden ze rust. Daar voelen ze zich prettig. Op de vraag waarom ze daar dan niet gaan wonen, volgt protest. Hun werk vergt nu eenmaal een sjiek huis in de stad. Ze zijn bang hun klanten te verliezen als ze uit hun patroon stappen, maar gelukkig zijn ze niet in hun werk. Wel in hun stacaravan. Op de vraag of ze niet zouden willen gaan voor een leven waar ze wel gelukkig van worden, volgt een ‘ja’. Natasja gaat vervolgens dat nieuwe leven (financieel) helpen invulling geven. Inmiddels hebben ze hun koophuis in Amsterdam verkocht, wonen ze in een eenvoudig huurhuis op de Veluwe, hebben ze een kleine klantenkring waar ze van kunnen leven en blij mee zijn en hebben ze vooral veel tijd over voor elkaar en voor hun passies: schilderen en schrijven.

Het drie-stappenplan kost 150 euro per uur en gemiddeld is er zo’n tien uur aan advies nodig. Sommige aanwezige adviseurs zeiden heel eerlijk dit een fors bedrag te vinden, anderen keken meer naar de meerwaarde die deze adviezen opleveren voor de klant.

Gabriël Financiële Bescherming heeft veel meer diensten en tools ontwikkeld voor hun klanten, die de dienstverlening al jarenlang met gemiddeld een 9,5 waarderen. Basis van alle diensten is en blijft de vraag: wanneer is voor jou genoeg en waar word je echt gelukkig van. “Uiteraard bemiddelen we ook in hypotheken en verzekeringen. Alleen zien wij dat als middel en niet als doel.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Dag van het Topadvies: meer omzet uit topklanten

Dag van het Topadvies: meer omzet uit topklanten

Het is een bekend gegeven: twintig procent van de klanten staat voor tachtig procent van de omzet. Financieel adviseurs worstelen echter met het segment aan aandacht...

Dag van het Topadvies: "Ik heb geen klanten"

Dag van het Topadvies: "Ik heb geen klanten"

Welkom en afscheid bepalen veel en veel meer gastvrijheid dan het product. Dat was een van de eye openers die Esther Reinders meegaf in de kennissessie die zij namens...

Adviesbureau Robbe winnaar Advies Award 2019

Adviesbureau Robbe winnaar Advies Award 2019

Adviesbureau Robbe uit Oosterhout heeft de Advies Award 2019 gewonnen. Paul Robbe ontving de Award en de bijbehorende bloemen en champagne tijdens de vijfde VVP...

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze...

Robbe, Dominass en Kuiper finalisten Advies Award 2019

Robbe, Dominass en Kuiper finalisten Advies Award 2019

Paul Robbe van Adviesbureau Robbe uit Oosterhout, Hans van Klaarbergen van Dominass Assurantiën uit Ochten en Jacco Kuiper van Kuiper Verzekeringen uit Heerenveen...

Genomineerd voor Advies Award 2019: Jacco Kuiper

Genomineerd voor Advies Award 2019: Jacco Kuiper

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....

Genomineerd voor Advies Award 2019: Peter Taylor Parkins

Genomineerd voor Advies Award 2019: Peter Taylor Parkins

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....

Genomineerd voor Advies Award 2019: Claudia van Swaal

Genomineerd voor Advies Award 2019: Claudia van Swaal

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....

Genomineerd voor Advies Award 2019: Hans van Klaarbergen

Genomineerd voor Advies Award 2019: Hans van Klaarbergen

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....

Genomineerd voor Advies Award 2019: Paul Robbe

Genomineerd voor Advies Award 2019: Paul Robbe

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....