De Volksbank traint klanten in herkennen cybercriminelen

Hacker via Pixabay

De Volksbank (SNS, ASN Bank en RegioBank) helpt haar particuliere klanten om hun cyberweerbaarheid te vergroten met de online training ‘Veilig Bankieren – Herken Jij de Oplichter?’. In de filmische training ervaren klanten hoe zij benaderd worden door oplichters. De interactieve keuzes in ieder scenario bepalen of het personage de crimineel weet af te weren. De klanten van SNS hebben de primeur; de training is sinds 4 juni terug te vinden achter de login van de Mijn-omgeving van SNS. Kort daarna komt de training ook beschikbaar voor klanten van ASN Bank en RegioBank.

Sanne van Denderen, manager Veilig Bankieren van de Volksbank: “Omdat cybercriminelen zich vaak rechtstreeks tot de klant richten, is de klant de eerste defensielinie. Met deze training verhogen we de weerbaarheid en versterken we de rol van onze klant als sterke schakel bij de bestrijding van cybercriminaliteit.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Corona overheerst Allianz Risk Barometer 2021

Corona overheerst Allianz Risk Barometer 2021

Coronagerelateerde risico's overheersen de risicotop drie van de Allianz Risk Barometer 2021. Dit geldt zowel wereldwijd als Nederland. Bovenaan staat het risico...

Meer cybercriminaliteit

Meer cybercriminaliteit

Het criminaliteitsbeeld is vorig jaar sterk beïnvloed door de coronapandemie, aldus de politie. Het aantal geregistreerde woninginbraken daalde met 23 procent...

Risicoklassenindeling Digitale Veiligheid gelanceerd

Risicoklassenindeling Digitale Veiligheid gelanceerd

Het Verbond van Verzekeraars is een van de partijen achter de dinsdag gelanceerde Risicoklassenindeling Digitale Veiligheid, een online vragenlijst met elf vragen...

Aon's Cyber Solutions versterkt MKB-propositie

Aon's Cyber Solutions versterkt MKB-propositie

Door het bundelen van de krachten met EYE zet Aon’s Cyber Solutions een volgende stap in het aanbieden van zijn cyberdienstverlening. Maarten de Jonge, Managing...

Consumentenbond gaat slachtoffers cybercriminaliteit helpen

Consumentenbond gaat slachtoffers cybercriminaliteit helpen

Consumenten die slachtoffer zijn geworden van cybercriminaliteit, zoals helpdeskfraude, phishing of hacks, kunnen vanaf nu terecht bij de Cyberhulplijn van de Consumentenbond....

Adfiz: infographic zakelijke cyberrisico’s

Adfiz: infographic zakelijke cyberrisico’s

Adfiz heeft een infographic zakelijke cyberrisico's gemaakt. Adfiz: "Zestig procent van de ondernemers in Nederland heeft al eens te maken gehad met cybercrime....

Risicoklasseindeling Digitale Veiligheid voor MKB bijna gereed

Risicoklasseindeling Digitale Veiligheid voor MKB bijna gereed

De stuurgroep Cyber ontwikkelt een tool waarmee MKB-bedrijven cyberrisico’s in kunnen schatten en maatregelen kunnen treffen. Deze tool wordt nu, na de testfase,...

Van IT-beslissers weet 28 procent niet of organisatie cyberdekking heeft

Van IT-beslissers weet 28 procent niet of organisatie cyberdekking heeft

In onderzoek door Orange Cyberdefense geeft 35 procent van de 264 ondervraagde Nederlandse IT-verantwoordelijken aan een cyberverzekering te hebben. Achtendertig...

Cyberrisico's nog steeds zwaar onderschat

Cyberrisico's nog steeds zwaar onderschat

Het afgelopen jaar steeg het aantal politie-aangiftes van cybercrime met 66 procent, kregen ondernemers en kennisinstellingen te maken met gijzelsoftware en liep...

Ondernemers beschermen met drietrapsraket

Ondernemers beschermen met drietrapsraket

(Kennisartikel Avéro Achmea VVP-special Cyber) Het MKB  leunt wat achterover als het om cyberdreiging gaat. Nog geen kwart van de ondernemers maakt...