De Volksbank traint klanten in herkennen cybercriminelen

Hacker via Pixabay

De Volksbank (SNS, ASN Bank en RegioBank) helpt haar particuliere klanten om hun cyberweerbaarheid te vergroten met de online training ‘Veilig Bankieren – Herken Jij de Oplichter?’. In de filmische training ervaren klanten hoe zij benaderd worden door oplichters. De interactieve keuzes in ieder scenario bepalen of het personage de crimineel weet af te weren. De klanten van SNS hebben de primeur; de training is sinds 4 juni terug te vinden achter de login van de Mijn-omgeving van SNS. Kort daarna komt de training ook beschikbaar voor klanten van ASN Bank en RegioBank.

Sanne van Denderen, manager Veilig Bankieren van de Volksbank: “Omdat cybercriminelen zich vaak rechtstreeks tot de klant richten, is de klant de eerste defensielinie. Met deze training verhogen we de weerbaarheid en versterken we de rol van onze klant als sterke schakel bij de bestrijding van cybercriminaliteit.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Groot aantal Nederlanders niet bekend met identiteitsfraude op internet

Groot aantal Nederlanders niet bekend met identiteitsfraude op internet

ARAG is bezorgd over het grote aantal Nederlanders dat niet bekend is met identiteitsfraude op het internet. Uit eigen onderzoeksresultaten blijkt dat negentien...

Perfect Day voorziet meer cyberaanvallen via ketenpartners

Perfect Day voorziet meer cyberaanvallen via ketenpartners

Phishing e-mails worden nog lastiger te onderscheiden en meer cyberaanvallen via ketenpartners. Dat zijn enkele van de trends die Perfect Day ziet op cybervlak....

Drie op de vier aanvragen voor cyberverzekeringen afgewezen door AGCS

Drie op de vier aanvragen voor cyberverzekeringen afgewezen door AGCS

AGCS wijst momenteel ongeveer drie op de vier aanvragen voor cyberverzekeringen af, voornamelijk omdat bedrijven niet voldoen aan bepaalde IT-beveiligingsnormen....

Nieuw meldformulier datalekken een verbetering

Nieuw meldformulier datalekken een verbetering

“Wacht niet met het bekijken van het nieuwe meldformulier tot een datalek zich voordoet.” Aldus Niels Huijpen, consultant bij Charco & Dique en...

Basisbeveiliging voor beheersen cyberrisico’s ontbreekt bij veel organisaties

Basisbeveiliging voor beheersen cyberrisico’s ontbreekt bij veel organisaties

Organisaties hebben nog steeds hun basisbeveiliging niet op orde als het gaat om het beheersen van cyberrisico’s. Ongeacht hun grootte of sector waarin zij...

Zakelijke cyberdekking steeds meer in standaardaanbod verzekeraars

Zakelijke cyberdekking steeds meer in standaardaanbod verzekeraars

Verzekeraars bieden de MKB-ondernemer steeds meer en uitgebreidere cyberdekkingen en- polissen. Aldus MoneyView in de dinsdag verschenen Special Edition Zakelijk,...

Mogelijk geen verzekering meer voor bedrijven met gebrekkige cybersecurity

Mogelijk geen verzekering meer voor bedrijven met gebrekkige cybersecurity

Volgens Marie-Louise de Smit, Cyber Broking Director bij Aon’s Cyber Solutions, moet cybersecurity binnen organisaties fors verbeterd worden, willen de verzekeringen...

Spoofing kost banken 26,7 miljoen

Spoofing kost banken 26,7 miljoen

Banken vergoedden vorig jaar 26,7 miljoen euro aan telefoonnummerspoofing (ook wel bankhelpdeskfraude genoemd). Banken besloten eind vorig jaar om deze schade uit...

Nederlanders voorzichtiger met persoonlijke gegevens op internet

Nederlanders voorzichtiger met persoonlijke gegevens op internet

Van de internetgebruikers van twaalf jaar of ouder gaf 90 procent aan in 2020 maatregelen te hebben genomen om persoonlijke gegevens op internet te beschermen. In...

Risicoklasseindeling Digitale Veiligheid als ingang

Risicoklasseindeling Digitale Veiligheid als ingang

(Achtergrond door VVP) Financieel adviseurs kunnen de onlangs geïntroduceerde Risicoklasseindeling Digitale Veiligheid goed gebruiken om samen met de mkb-klant...