Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Actief Klantbeheer Hoofdfoto (ook voor volgende afleveringen)

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première gaan. Op 16 november zal de eerste groep een training ontvangen. “Als première-aanbod bieden we de eerste opleidingsdag voor slechts 1 euro aan” zegt Mark Dukers van Dukers & Baelemans. “Via de deelnemers aan het branche-initiatief kun je een code ontvangen die recht geeft op deze bijzondere prijs.”

Negen partijen hebben zich verenigd in het branche initiatief Actief Klantbeheer. De eerste opleveringen komen naar buiten. Het brancheonderzoek is inmiddels van start gegaan. De heersende gedachte is dat financieel adviseurs het belang onderschrijven maar dat de uitvoering nog te wensen overlaat of ontbreekt. Om een helder beeld te krijgen van de daadwerkelijke situatie hebben de partijen van het branche-initiatief Blauw Research gevraagd om een onderzoek te starten. “We hebben gekozen voor Blauw omdat zij onafhankelijk zijn en bovendien veel ervaring hebben in de financiële dienstverlening” aldus Veerle van der Ven, die vanuit Obvion meewerkt aan het initiatief.

Door middel van een vragenlijst met meerkeuze vragen wordt een beeld gevormd van de staat van Actief Klantbeheer. De respondenten krijgen de mogelijkheid om de uitkomsten van het onderzoek te ontvangen. Hierbij wordt het eigen bedrijf gezet tegenover de resultaten van het gehele onderzoek. “Je weet dan mooi waar je met jouw bedrijf staat.”

Doel is om eind november de resultaten te presenteren. Meedoen kan door hier te klikken. 

Het branche-initiatief heeft als doelstelling dat in 2025 Actief Klantbeheer een logisch onderdeel vormt van de bedrijfsvoering van een financieel dienstverlener. Doelstelling is dan ook om het onderzoek de komende jaren te herhalen. Zo kan gemeten worden of “de volwassenheid” van Actief Klantbeheer toeneemt in de komende jaren.

Naast de eerste groep kwartiermakers sluiten zich nu ook meer partijen aan. Afrondende gesprekken lopen nu met geldverstrekkers en verzekeraars. Allen onderschrijven zij de uitgangspunten van het manifest. Zie ook de speciale site over Actief Klantbeheer.

De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
"Koopwoning voor starters verder uit zicht door hoge indexatie"

"Koopwoning voor starters verder uit zicht door hoge indexatie"

De betaalbaarheidsgrens voor nieuwbouwwoningen stijgt volgend jaar van 355.000 naar 390.000 euro. Vereniging Eigen Huis vindt die grens veel te hoog en wil dat er...

Serie Actief Klantbeheer (4): voorkomen is beter dan genezen

Serie Actief Klantbeheer (4): voorkomen is beter dan genezen

“Je kent de situatie vast wel; je hebt je klanten geholpen aan hun droomhuis. Ze werken fulltime en beide salarissen zijn meegenomen voor de financiering....

FlexFront biedt deelnemers eigen profiel op Hypotheekadvies.nl

FlexFront biedt deelnemers eigen profiel op Hypotheekadvies.nl

FlexFront biedt haar deelnemers een eigen profiel aan op Hypotheekadvies.nl. Michiel van der Linde, Commercieel Directeur van FlexFront: “Een consument begint...

ABN Amro ziet einde prijscorrectie woningmarkt

ABN Amro ziet einde prijscorrectie woningmarkt

ABN Amro heeft haar prijsraming in de nieuwste editie van de Woningmarktmonitor naar boven bijgesteld: van min vijf naar min drie procent in 2023 en van min drie...

Adfiz: nieuwe versie Zorgverzekeringswet in Praktijk

Adfiz: nieuwe versie Zorgverzekeringswet in Praktijk

Adfiz heeft een nieuwe versie gepubliceerd van haar gratis handboek Zorgverzekeringswet in Praktijk. In dit document, Zorgverzekeringswet in Praktijk worden alle...

Adfiz: "Adviesbegrip juist wél uitbreiden"

Adfiz: "Adviesbegrip juist wél uitbreiden"

Anders dan de minister vindt Adfiz dat het adviesbegrip juist wel (weer) moet worden uitgebreid naar de beheerfase. Adfiz: "Eind 2021 kwam de AFM met een nieuwe...

54 initiatieven aangemeld voor Adfiz Prestatie Onderzoek 2024

54 initiatieven aangemeld voor Adfiz Prestatie Onderzoek 2024

Adfiz heeft 54 verbeterinitiatieven of –projecten, verdeeld over zestien aanbieders, voor het Adfiz Prestatie Onderzoek 2024. De volgende stap is dat een shortlist...

Kifid: klacht tegen De Hypotheker Papendrecht ongegrond

Kifid: klacht tegen De Hypotheker Papendrecht ongegrond

(Kifid-uitspraak GC 2023-0757, Bindend) In verband met het naderende einde van de looptijd van één van de leningdelen van een hypotheek bij Obvion...

Serie Actief Klantbeheer (3): actieplan nazorg

Serie Actief Klantbeheer (3): actieplan nazorg

"Intermediairs zien allemaal het belang van goede nazorg. Niet alleen omdat er wettelijke richtlijnen voor zijn, maar ook vanuit plichtsbesef en commercieel aspect....

Finale VVP Advies Award 2023 in beeld

Finale VVP Advies Award 2023 in beeld

Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2023 in de belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...