FBTO: premie reisverzekering berekenen via Google Voice Assistent

Google Assistent via Pixabay

FBTO claimt de eerste te zijn die Google Voice Assistent inzet bij de verkoop van verzekeringen.Sinds kort is het mogelijk de premie voor de reisverzekering langs deze weg te berekenen.

FBTO: "Google wil tijdens het gesprek een paar dingen weten om de premie voor de reisverzekering te berekenen. Bijvoorbeeld hoeveel dagen men gemiddeld per jaar op vakantie gaat. Of met hoeveel personen. En of men wel eens op wintersport gaat. Persoonsgegevens geeft men niet door aan de Voice Assistent. Wil men de verzekering afsluiten? Dan stuurt Google een linkje naar de telefoon. De antwoorden die men heeft gegeven zijn al ingevuld en de rest vult men in zoals bij ons gewend. Dus persoonsgegevens vult men pas aan het einde in, bij ons op de site. Zo zijn de gegevens altijd veilig.

"Google kan op dit moment alleen nog helpen met het berekenen van de premie voor de reisverzekering. Of om contact met FBTO op te nemen via de online chat of WhatsApp. Ondertussen zijn we druk bezig om het voor alle verzekeringen mogelijk te maken."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Ditzo: “Zelfverzonnen vergoeilijking”

Ditzo: “Zelfverzonnen vergoeilijking”

“Ditzo was als zelfstandig merk niets meer dan een zelfverzonnen vergoelijking voor directe distributie van a.s.r. verzekeringsproducten.” Aldus business...

Inspirerende doelen

Inspirerende doelen

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in VVP 6-2021) Wat wil je in het nieuwe jaar allemaal doen en realiseren? En hoe wil je je klanten nog beter van dienst zijn? De valkuil...

Duurzaamheid nog niet ingeburgerd op websites intermediairs

Duurzaamheid nog niet ingeburgerd op websites intermediairs

(Blog door Fred de Jong) Uit een analyse van alle websites van intermediairs in Nederland blijkt dat ruim 25 procent de term duurzaam heeft opgenomen in haar online...

FBTO lanceert AirDoctor app

FBTO lanceert AirDoctor app

FBTO heeft de AirDoctor app gelanceerd. Hiermee kunnen verzekerden die een arts zoeken in het buitenland er eenvoudig een vinden. De nieuwe zorgoplossing van FBTO...

Consument heeft onderzoeksplicht

Consument heeft onderzoeksplicht

(Kifid-uitspraak GC 2021-0723) Florius heeft voor de wijziging van een bestaande hypothecaire geldlening de consumenten een offerte verstrekt die per abuis gebaseerd...

Wat levert het op?

Wat levert het op?

(Karin van Geelen, communicatiespecialist, in Ken je vak! VVP 6-2020) Leuk die sociale media, maar wat levert het nou werkelijk op? Wat is de ROI van een post,...

Financieel dienstverlener als influencer?

Financieel dienstverlener als influencer?

(Communicatie door Karin van Geelen, communicatiedeskundige, in VVP 5-2020) Hoe krijg je het verhaal van je onderneming bij de juiste lezers en kijkers? Dat hangt...

DAS zet Google Assistant ook in bij ontslag en ziekte

DAS zet Google Assistant ook in bij ontslag en ziekte

DAS zet de voice assistant van Google voortaan ook in bij ontslag, ziekte of concurrentiebeding. Met het commando: ‘Hey Google, praat met DAS’, wordt...

LinkedIn, Instagram, TikTok?

LinkedIn, Instagram, TikTok?

(Door Karin van Geelen, communicatie-specialist) Via sociale media kunt u direct in gesprek gaan met klanten en geïnteresseerden. Maar er zijn nogal wat kanalen...

"Belangrijk dat klant snapt dat adviseur bank een verkoper is"

"Belangrijk dat klant snapt dat adviseur bank een verkoper is"

"Het is ongelooflijk belangrijk dat klanten snappen dat de (hypotheek)adviseur bij de bank een verkoper is met enkel producten van één merk." Dat stelt...