FBTO: premie reisverzekering berekenen via Google Voice Assistent

Google Assistent via Pixabay

FBTO claimt de eerste te zijn die Google Voice Assistent inzet bij de verkoop van verzekeringen.Sinds kort is het mogelijk de premie voor de reisverzekering langs deze weg te berekenen.

FBTO: "Google wil tijdens het gesprek een paar dingen weten om de premie voor de reisverzekering te berekenen. Bijvoorbeeld hoeveel dagen men gemiddeld per jaar op vakantie gaat. Of met hoeveel personen. En of men wel eens op wintersport gaat. Persoonsgegevens geeft men niet door aan de Voice Assistent. Wil men de verzekering afsluiten? Dan stuurt Google een linkje naar de telefoon. De antwoorden die men heeft gegeven zijn al ingevuld en de rest vult men in zoals bij ons gewend. Dus persoonsgegevens vult men pas aan het einde in, bij ons op de site. Zo zijn de gegevens altijd veilig.

"Google kan op dit moment alleen nog helpen met het berekenen van de premie voor de reisverzekering. Of om contact met FBTO op te nemen via de online chat of WhatsApp. Ondertussen zijn we druk bezig om het voor alle verzekeringen mogelijk te maken."

Reactie toevoegen

 
Meer over
In de wereld van likes, shares en retweets

In de wereld van likes, shares en retweets

Als er ooit een goede tijd was om serieus aan de slag te gaan met sociale media, dan is het nu. Maar hoe pakt u dat slim aan? In de anderhalvemetersamenleving...

Social media ja zeker, maar #hoedan?

Social media ja zeker, maar #hoedan?

(door Karin van Geelen, Yellow Communications) Wilt u actief en effectief aan de slag met sociale media? Start dan met de belangrijkste vraag: wat wilt u bereiken? Sociale...

Minder makkelijk om contact te krijgen met bankmedewerker

Minder makkelijk om contact te krijgen met bankmedewerker

Klanten die contact zoeken met een bankmedewerker, geven in de Vertrouwensmonitor Banken aan dat dat minder makkelijk gaat: de score van 4,2 op het deelaspect ‘gemak’...

AFM deelt aanbevelingen over communicatie bij verlagen pensioen

AFM deelt aanbevelingen over communicatie bij verlagen pensioen

De AFM vindt het belangrijk dat pensioenfondsen hun deelnemers en pensioengerechtigden zo persoonlijk mogelijk informeren als zij pensioenverlagingen doorvoeren....

Venn introduceert gepersonaliseerde video

Venn introduceert gepersonaliseerde video

Venn Hypotheken stuurt klanten - in aanvulling op het adviesgesprek met de adviseur - sinds enkele weken een op de persoonlijke situatie afgestemde video. Klanten...

Adfiz: "Kamervragen onderstrepen belang financieel advies"

Adfiz: "Kamervragen onderstrepen belang financieel advies"

"Wij zien in de vragen een onderstreping van het belang van financieel advies." Aldus Adfiz over de Kamervragen die zijn gesteld over de aanpassing van de dekking...

FBTO in schap winkelketen AKO

FBTO in schap winkelketen AKO

FBTO ligt vanaf 29 juli in het schap van de 82 winkels van AKO. Het gaat om een proef om verzekeringen aan te bieden via het retailkanaal. In de winkels worden prepaid...

SNS zet weer in op persoonlijk contact

SNS zet weer in op persoonlijk contact

SNS gaat weer inzetten op persoonlijk contact met de klant. In plaats van een callcenter met steeds wisselende medewerkers of keuzemenu’s hebben klanten straks...

Fbto lanceert rijgedragverzekering met app

Fbto lanceert rijgedragverzekering met app

Ook Fbto is op de markt gekomen met een rijgedragverzekering. Het premievoordeel kan oplopen tot 30 procent. Bij de Fbto Rijstijlverzekering betaalt de klant gewoon...

Ook gelijk speelveld bij invulling nazorg

Ook gelijk speelveld bij invulling nazorg

In het kader van het gelijk speelveld zal worden gekeken naar de invulling van de postcontractuele zorgplicht. Dat schrijft minister Hoekstra in zijn antwoord op...