Kansen als risicoadviseur in MKB
Veel mkb-bedrijven laten niet structureel risico-analyses uitvoeren. Dat leert onderzoek in opdracht van De Goudse bij haar eerste MKB Advies Congres.
De verzekeraar: "De kansen voor verzekeringsadviseurs op het gebied van risicomanagement worden onderstreept door onderzoek dat wij hebben laten uitvoeren door TNS Nipo onder 600 ondernemers met maximaal 30 werknemers. Daaruit blijkt dat 82 procent van hen geen professionele risicoanalyse laat uitvoeren op structurele basis; 69 procent heeft zelfs helemaal nooit zo’n analyse laten uitvoeren. Naarmate een bedrijf groter is, nemen deze percentages af. Maar van de bedrijven met 10 tot 30 werknemers laat nog steeds 57 procent geen professionele analyse uitvoeren op structurele basis."
Tijdens het congres kwamen onder meer twee adviseurs aan het woord die risicomanagement toepassen in hun adviespraktijk. Gerd Jan ter Harkel vertelde dat hij naast zijn verzekeringskantoor een nieuw bedrijf heeft neergezet waarmee hij zich uitsluitend richt op risicoanalyse en advisering in de zakelijke markt. Klanten betalen voor de dienstverlening een uurtarief. Paul Kramer, van Kramer Assurantiën uit Veghel, lichtte toe dat hij selectief is in het ‘aannemen’ van klanten en dat hij streeft naar totaalrelaties voor wie hij het volledige pakket van verzekeringen kan beheren.
Reactie toevoegen
Veel branden ontstaan door problemen met de elektrische installatie. Een goede inspectie hiervan kan onnodige problemen voorkomen. De nieuwe controlemethodiek...
VVP Event Communicatie: creëer verbinding
Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...
Lakeman belicht in nieuw boek wanpraktijken renteswaps
Pieter Lakeman (Stichting Onderzoek Bedrijfs Informatie) belicht in zijn nieuwe boek ‘Banken & falende toezichthouders’ de oorzaken van de miljardenschade...
Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden
Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....
Kansen social media voor advieskantoren
Van social strategie naar een praktische (door)start van social media kanalen als twitter, facebook,linkedin en instagram. Karin van Geelen (oprichter Yellow Communications)...
Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning
Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....
Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen
Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...
Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)
"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...
Verzuimvolmacht De Goudse voor Nedasco
De Goudse heeft een verzuimvolmacht verleend aan Nedasco. Manager Inkomen Marco Pos: “De adviseur kan al een premie berekenen voor een verzuimverzekering...
Premie gaat voor veel verzuimrelaties De Goudse omhoog
Vorig jaar heeft De Goudse haar Verzuimverzekering vernieuwd voor nieuwe polissen. Per 1 januari 2019 gelden de nieuwe voorwaarden en tarieven ook voor alle overige...