Nieuwe campagne Ohra focust op positieve ervaringen met verzekeraar

Campagnebeeld OHRA Kilometerverzekering 2022

In haar nieuwe campagneconcept verbeeldt Ohra positieve ervaringen van de klant met de verzekeraar. “Deze meer emotionele koers moet uiteindelijk zorgen voor vertrouwen en verbinding, iets wat noodzakelijk is om concurrentievoordeel te halen in een tijd waarin er minder binding is met de klant”, zegt Brenda Gerritsen-Brouns, manager Merk & Communicatie.

Onderdeel van de andere koers is ook een gemoderniseerd logo en een nieuwe pay-off: ‘Ja, dat is Ohra’.

Matthijs en Roos

De eerste campagne vanuit de nieuwe merkstrategie heeft betrekking op de kilometerverzekering waarbij prepaid bundels van 1.000 kilometer per keer worden afgesloten. De verzekeraar speelt daarmee in op de trend van ‘alleen maar betalen voor gebruik’.

In de nieuwe reclame wordt een nieuw jong stel geïntroduceerd: Matthijs en Roos. Ze staan net op eigen benen en hebben nog niet veel meegemaakt. Gerritsen-Brouns: “Ze beelden zich van alles in wat er mis kan gaan. Dit ‘doemdenken’ wordt met humor uitvergroot, waarbij Ohra uiteindelijk altijd positief verrast en bij Matthijs en Roos een gevoel van opluchting resteert.”

Reactie toevoegen

 
Minder OHRA-klanten kiezen voor maximaal eigen risico

Minder OHRA-klanten kiezen voor maximaal eigen risico

"In vergelijking met vorig jaar zijn er minder nieuwe klanten die kiezen voor een maximaal eigen risico in ruil voor een lagere zorgpremie. In 2021 koos 12,7 procent...

Stijging zorgpremie OHRA 9,65 euro

Stijging zorgpremie OHRA 9,65 euro

De maandpremie van de basisverzekering van OHRA Zorg wordt 145,60 euro in 2024, een premiestijging van 9,65 euro per maand.  Volgens Maaike van Beijsterveldt,...

Duurzaam herstel wordt de norm bij Ohra

Duurzaam herstel wordt de norm bij Ohra

Reparatie in plaats van vervanging bij beschadigingen aan bezit of woning worden de norm bij Ohra. "We streven naar minimaal 65 procent duurzaam herstel van claims...

ING brengt emotie terug in merk

ING brengt emotie terug in merk

ING lanceerde maandag een nieuwe campagne waarmee de bank de emotionele connectie met het merk wil verstevigen. De campagne benadrukt dat mensen zelf het beste weten...

Uriël Ballast CMO Hypotheek Visie

Uriël Ballast CMO Hypotheek Visie

Met de benoeming van Uriël Ballast als Chief Marketing Officer, CMO, maakt franchiseorganisatie Hypotheek Visie "de strategische keuze om onze marketingactiviteiten...

Bagage vaak verloren of beschadigd in zomermaanden 2022

Bagage vaak verloren of beschadigd in zomermaanden 2022

Uit analyse door Ohra blijkt dat klanten bij het indienen van een schadeclaim voor verloren bagage in 2022 veel vaker verwezen naar een luchthaven dan in de zomers...

NN: “Kom maar op met het leven”

NN: “Kom maar op met het leven”

Nationale-Nederlanden is maandag gestart met een nieuwe landelijke merkcampagne op tv, online en op grote billboards op straat en lanceert ook de vernieuwde positionering....

Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els

Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els

Ohra neemt afscheid van het onhandige stel dat tien jaar de hoofdrol speelde in haar reclamecampagnes. Speciaal voor het afscheid van Rob en Els ontwikkelden Ohra...

NN en OHRA stappen over naar een combinatiepolis

NN en OHRA stappen over naar een combinatiepolis

Nationale-Nederlanden en OHRA schrappen hun restitutiepolis en gaan verder met een combinatiepolis. Er volgen wel premieverhogingen, maar die zijn beperkt omdat...

Stel jij de tweede vraag?

Stel jij de tweede vraag?

(Bram Grundmeijer, KLAP, in Ken je vak! in VVP 3-2021) Ik daag je uit… Beoordeel een klant niet op zijn gedrag, standpunten of primaire behoeften. Ga samen...