NN Schade: Intermediair en Retail worden aparte bedrijfsonderdelen

Gerard van Rooijen Directeur Zakelijk Schade 2021

Nationale-Nederlanden brengt een nieuwe focus aan bij het schadebedrijf. De bedrijfsonderdelen Zakelijk - en Particulieren Schade worden ingericht naar distributiekanaal. De bediening van het intermediair voor zowel zakelijk als particulier wordt samengevoegd in het nieuwe bedrijfsonderdeel Schade Intermediair. Dit komt onder leiding te staan van Gerard van Rooijen. Bianca Knispel concentreert zich als directeur van Retail Schade & Zorg op de directe klantbediening.

De Intermediaire klantbediening blijft bij Voogd & Voogd (NNVS), onlangs is dit contract met twee jaar verlengd. De directe portefeuille wordt op termijn binnen Retail Schade & Zorg zelf uitgevoerd en niet meer uitbesteed aan NNVS.

 Met het centraliseren van de intermediaire dienstverlening wil NN “de kracht en de rol van de adviseur benadrukken. Hiermee komt er voor zowel intermediair als volmacht een integrale verantwoordelijkheid op het gebied van schadeverzekeringen. De focus ligt op het nog verder verbeteren van onze dienstverlening naar adviseurs. De adviseur krijgt voor zowel zakelijke als particuliere schadeproducten nog slechts met één accountmanager te maken die de adviseur ondersteunt in de marktbewerking met producten en diensten van Nationale-Nederlanden”.

 Retail Schade & Zorg focust, met bankassurance ketens en Ohra op de directe klant. Bianca Knispel: “Uiteindelijk wil de klant een simpel en duidelijk product met een hoogwaardige service en een verantwoorde dekking tegen een aantrekkelijke premie. We gaan meer efficiency halen uit ons schaalvoordeel en het diverse aanbod van verzekeringsproducten aanscherpen.”

Reactie toevoegen

 
Kwart inwoners Zuid-Nederland verwacht binnen tien jaar nieuwe watersnoodramp

Kwart inwoners Zuid-Nederland verwacht binnen tien jaar nieuwe watersnoodramp

Bijna een kwart (23 procent) van de inwoners van Zeeland, Noord-Brabant en Limburg verwacht binnen tien jaar een volgende nationale watersnoodramp. Bovendien denkt...

NN en Oranje Fonds: samen sterker tegen armoede

NN en Oranje Fonds: samen sterker tegen armoede

Het Oranje Fonds en Nationale-Nederlanden gaan samenwerken om de aanpak van armoede en schulden in Nederland te ondersteunen. Zij richten daarvoor het programma ‘Samen...

NN: naturapolis Zorg Voordelig in direct kanaal

NN: naturapolis Zorg Voordelig in direct kanaal

Naast de combinatiepolis Zorg Vrij biedt NN per 1 januari de naturapolis Zorg Voordelig met een premie van 128,30 euro per maand. De Zorg Voordelig naturapolis is...

NN lanceert verzuimpreventiepakket voor mkb

NN lanceert verzuimpreventiepakket voor mkb

Nationale-Nederlanden komt met een preventiepakket voor het mkb. Zo krijgt een werkgever met een preventiescan inzicht in de bedrijfssituatie en gaan werkgevers...

NN: Edwin Grutterink benoemd tot directeur Schade Intermediair

NN: Edwin Grutterink benoemd tot directeur Schade Intermediair

Edwin Grutterink wordt per 1 oktober benoemd tot directeur Schade Intermediair bij Nationale-Nederlanden. Hij volgt hiermee Gerard van Rooijen op die per 1 september...

NN: kansen pakken om flexibeler te leven

NN: kansen pakken om flexibeler te leven

Nationale-Nederlanden roept iedereen op om de regie te pakken over hun ideale later. Annemieke Visser-Brons, Directeur Pensioen bij Nationale-Nederlanden: “Veel...

NN mocht bij meeste beleggingspolissen eerste kosten in rekening brengen

NN mocht bij meeste beleggingspolissen eerste kosten in rekening brengen

Voor de circa 200.000 beleggingspolissen verkocht na 1 augustus 1999 meent de rechtbank dat NN gerechtigd was om eerste kosten in rekening te brengen zoals ze heeft...

NN bezorgd om uitvoering huidig sociaal stelsel

NN bezorgd om uitvoering huidig sociaal stelsel

Het alsmaar stijgende aantal langdurig zieke werknemers legt extra druk op de arbeidsmarkt. Aldus Nationale-Nederlanden in haar eerste trendrapport ‘Ziekteverzuim...

NN en The Green Village starten partnerschap duurzaamheid

NN en The Green Village starten partnerschap duurzaamheid

Onderzoek naar innovatieve oplossingen voor een duurzame woonwijk leidt tot haalbare en betaalbare verduurzamingsoplossingen voor klanten van Nationale-Nederlanden...

NN: “Kom maar op met het leven”

NN: “Kom maar op met het leven”

Nationale-Nederlanden is maandag gestart met een nieuwe landelijke merkcampagne op tv, online en op grote billboards op straat en lanceert ook de vernieuwde positionering....