NN start campagne 'Maak je plannen waar, dit jaar'

jong stel via Pixabay

Om Nederlanders te motiveren in actie te komen, is Nationale-Nederlanden een campagne gestart met als thema 'Maak je plannen waar, dit jaar’. Hiermee spoort NN iedereen aan het heft in eigen handen te nemen en in 2024 zijn of haar doelen te bereiken, met de ondersteuning van de verzekeraar.

De campagne volgt op de vorige week gepresenteerde uitkomsten van onderzoek in opdracht van NN. Met de start van het nieuwe jaar geeft 43 procent van de Nederlanders aan goede voornemens te hebben voor 2024. Het enthousiasme is bij de jongere generatie (Gen Z) het grootst; van hen is 64 procent voornemens om positieve veranderingen door te voeren. 

Het onderzoek laat zien dat verbetering in fysieke gezondheid prioriteit heeft onder Nederlanders met goede voornemens: 64 procent wil hiermee aan de slag. Binnen deze groep geeft driekwart aan in 2024 meer te willen bewegen en sporten, gevolgd door gezonder eten (59 procent) en minder willen zitten (25 procent).

Minder volle agenda’s, meer sociaal contact

De goede voornemens op het gebied van mentale gezondheid (38 procent) richten zich met name op beter slapen (49 procent). Verder willen Nederlanders meer leuke dingen doen en meer aandacht besteden aan ontstressen en ontspannen. Dit laatste geldt met name voor Gen Z (63 procent). Zij streven naar minder volle agenda’s, meer sociaal contact en minder tijd achter het scherm.

Een op de vijf neemt zich voor verbeteringen aan te brengen in hun werk. Ze willen het anders aanpakken en minder hard werken. Verder geeft zeventien procent aan een goed voornemen te hebben op het gebied van duurzaamheid.

Bouwen aan een financieel sterke toekomst

Het onderzoek toont verder aan dat er opvallend veel aandacht is voor financiën. Een op de drie Nederlanders geeft namelijk aan goede financiële voornemens te hebben, bij Gen Z is dit zelfs een op de twee. Deze voornemens hebben vooral betrekking op meer geld sparen (58 procent), minder geld uitgeven (47 procent) en meer financieel overzicht en inzicht krijgen (28 procent). Bijna een kwart (23 procent) is voornemens om extra pensioen op te bouwen.

 

Reactie toevoegen

 
Bonden leggen cao-onderhandelingen met NN stil

Bonden leggen cao-onderhandelingen met NN stil

De cao-onderhandelingen met NN Group (Nationale-Nederlanden) liggen stil. Vakbonden FNV Finance, CNV Vakmensen en De Unie komen na een jaar praten met de verzekeraar...

NN: gelijk verlof voor ieder gezin

NN: gelijk verlof voor ieder gezin

NN is begonnen alle verlofvormen voor ouder en kind voor alle medewerkers in Nederland inclusief te maken. Bernadette Moors, HR directeur Nederland: “NN volgde...

Pensioenverplichtingen Henkel naar NN

Pensioenverplichtingen Henkel naar NN

Nationale-Nederlanden neemt de pensioenverplichtingen en bezittingen over van Stichting Pensioenfonds Henkel Nederland. Per 1 juli 2021 ontvangen de deelnemers een...

NN Schade: Intermediair en Retail worden aparte bedrijfsonderdelen

NN Schade: Intermediair en Retail worden aparte bedrijfsonderdelen

Nationale-Nederlanden brengt een nieuwe focus aan bij het schadebedrijf. De bedrijfsonderdelen Zakelijk - en Particulieren Schade worden ingericht naar distributiekanaal....

NN: “Luchtkastelen zijn snel gebouwd bij eenmalig bedrag pensioen”

NN: “Luchtkastelen zijn snel gebouwd bij eenmalig bedrag pensioen”

“Luchtkastelen zijn snel gebouwd bij eenmalig bedrag pensioen. Maar als de realiteit dichterbij komt, hebben werknemers toch vooral oog voor de bezwaren.”...

NN roept op ‘Het gaat het?’ weer belangrijk te maken

NN roept op ‘Het gaat het?’ weer belangrijk te maken

“Een goed gesprek over hoe het gaat, blijkt de sleutel tot minder ziekteverzuim en uiteindelijk tot een vitaler en veerkrachtiger Nederland.” Aldus Maurice...

NN viert opening musea met Open Museum Week

NN viert opening musea met Open Museum Week

Nationale-Nederlanden organiseert de NN Open Museum Week van 9 tot en met 15 juni.  Het concern: “Vanaf zaterdag 5 juni mogen de Nederlandse musea weer...

NN verzorgt polis P2P-platform Indie Marketplace

NN verzorgt polis P2P-platform Indie Marketplace

NN gaat de verzekering verzorgen die wordt aangeboden door Indie Marketplace, waar professionele en particuliere campereigenaars online hun campers kunnen verhuren...

NN brengt Hello Mobility onder in VVCR-Prodrive

NN brengt Hello Mobility onder in VVCR-Prodrive

Nationale-Nederlanden brengt haar label Hello Mobility, een initiatief om wagenparkbeheer te verbeteren, onder in een strategisch partnerschap met VVCR-Prodrive....

Eva Fransz underwriting manager brand NN Beurs

Eva Fransz underwriting manager brand NN Beurs

Met het aantrekken van Eva Fransz per 1 juni breidt Nationale-Nederlanden Beurs het managementteam uit met een underwriting manager Brand. Fransz werkt sinds 2011...