NN start campagne 'Maak je plannen waar, dit jaar'

jong stel via Pixabay

Om Nederlanders te motiveren in actie te komen, is Nationale-Nederlanden een campagne gestart met als thema 'Maak je plannen waar, dit jaar’. Hiermee spoort NN iedereen aan het heft in eigen handen te nemen en in 2024 zijn of haar doelen te bereiken, met de ondersteuning van de verzekeraar.

De campagne volgt op de vorige week gepresenteerde uitkomsten van onderzoek in opdracht van NN. Met de start van het nieuwe jaar geeft 43 procent van de Nederlanders aan goede voornemens te hebben voor 2024. Het enthousiasme is bij de jongere generatie (Gen Z) het grootst; van hen is 64 procent voornemens om positieve veranderingen door te voeren. 

Het onderzoek laat zien dat verbetering in fysieke gezondheid prioriteit heeft onder Nederlanders met goede voornemens: 64 procent wil hiermee aan de slag. Binnen deze groep geeft driekwart aan in 2024 meer te willen bewegen en sporten, gevolgd door gezonder eten (59 procent) en minder willen zitten (25 procent).

Minder volle agenda’s, meer sociaal contact

De goede voornemens op het gebied van mentale gezondheid (38 procent) richten zich met name op beter slapen (49 procent). Verder willen Nederlanders meer leuke dingen doen en meer aandacht besteden aan ontstressen en ontspannen. Dit laatste geldt met name voor Gen Z (63 procent). Zij streven naar minder volle agenda’s, meer sociaal contact en minder tijd achter het scherm.

Een op de vijf neemt zich voor verbeteringen aan te brengen in hun werk. Ze willen het anders aanpakken en minder hard werken. Verder geeft zeventien procent aan een goed voornemen te hebben op het gebied van duurzaamheid.

Bouwen aan een financieel sterke toekomst

Het onderzoek toont verder aan dat er opvallend veel aandacht is voor financiën. Een op de drie Nederlanders geeft namelijk aan goede financiële voornemens te hebben, bij Gen Z is dit zelfs een op de twee. Deze voornemens hebben vooral betrekking op meer geld sparen (58 procent), minder geld uitgeven (47 procent) en meer financieel overzicht en inzicht krijgen (28 procent). Bijna een kwart (23 procent) is voornemens om extra pensioen op te bouwen.

 

Reactie toevoegen

 
NN en The Green Village starten partnerschap duurzaamheid

NN en The Green Village starten partnerschap duurzaamheid

Onderzoek naar innovatieve oplossingen voor een duurzame woonwijk leidt tot haalbare en betaalbare verduurzamingsoplossingen voor klanten van Nationale-Nederlanden...

NN: “Kom maar op met het leven”

NN: “Kom maar op met het leven”

Nationale-Nederlanden is maandag gestart met een nieuwe landelijke merkcampagne op tv, online en op grote billboards op straat en lanceert ook de vernieuwde positionering....

NN over nieuw pensioenstelsel: eenvoud in uitvoering bewaken

NN over nieuw pensioenstelsel: eenvoud in uitvoering bewaken

NN gaat ervan uit dat bij de behandeling van de Wet toekomst pensioenen duidelijkheid en transparantie voor deelnemers maar ook eenvoud in de uitvoering voorop staan....

NN helpt mkb bij transitie naar elektrische bedrijfswagens

NN helpt mkb bij transitie naar elektrische bedrijfswagens

Electrifleet is de partner, expert en adviseur voor elektrische bedrijfsvoertuigen voor het mkb. Aldus Nationale-Nederlanden bij Electrifleet, een pilot van het...

NN: "Bij acht op de tien woningen kan de luchtkwaliteit beter"

NN: "Bij acht op de tien woningen kan de luchtkwaliteit beter"

In veel woningen valt nog wat te verbeteren aan de luchtkwaliteit in huis. Dat blijkt uit de resultaten van de Gezond Wonen Check van Nationale-Nederlanden, die...

"Vergeet mentale gezondheid niet"

"Vergeet mentale gezondheid niet"

Ruim een kwart van de MKB-ondernemingen is van mening dat de mentale gezondheid geen probleem is binnen hun bedrijf en besteedt er daardoor geen aandacht aan. Dit...

Beduidend minder Nederlanders voelen zich verantwoordelijk voor eigen pensioen

Beduidend minder Nederlanders voelen zich verantwoordelijk voor eigen pensioen

Het verantwoordelijkheidsgevoel dat mensen ervaren als het neerkomt op hun eigen pensioen is in tien jaar tijd flink gedaald. Gaf in 2011 een ruime meerderheid (54...

NN en Mauritshuis verlengen samenwerking

NN en Mauritshuis verlengen samenwerking

NN, sinds vijf jaar hoofdpartner, verlengt de samenwerking met het Mauritshuis in Den Haag mer drie jaar. Dailah Nihot, lid van de Management Board van NN Group:...

Beleggingsverzekeringen: informatieplicht verzekeraars reikte mogelijk verder

Beleggingsverzekeringen: informatieplicht verzekeraars reikte mogelijk verder

De Advocaat Generaal (A-G) heeft voor woekerpolisgedupeerden een positief advies uitgebracht aan de Hoge Raad. Het advies is naar aanleiding van prejudiciële...

NN vraagt aandacht voor een gezond binnenklimaat

NN vraagt aandacht voor een gezond binnenklimaat

Nationale-Nederlanden wil het belang van een gezonde woning onderstrepen en lanceert daarom het platform Gezond Wonen. Sitske Mauritsz, directeur Hypotheken...