Vereende bereidt zich voor op 2030

Jesse van Doren 2021

De Vereende zag in 2020 het premievolume met 16,5 procent toenemen tot 53 miljoen euro. De Vereende spreekt in het jaarverslag van een wat rustiger tempo in groei vanwege corona.

Met het herstel van het rendement en de solvabiliteit van de afgelopen jaren zegt de Vereende een solide fundament te hebben gebouwd. Om ook op toekomstige ontwikkelingen te kunnen inspelen, heeft de Vereende trendwatcher Jesse van Doren (foto) gevraagd welke ontwikkelingen er zijn rond 2030 die van belang zijn voor de schadeverzekeringsbranche. Assurantieadviseurs zijn vervolgens in een enquête gevraagd welke van deze trends zij het meest belangrijk vinden. Daarnaast zijn deze trends voorgelegd aan het Verbond van Verzekeraars, VVP, AMweb, Adfiz en NVGA. Meer in de komende nieuwsbrieven van de Vereende.

Reactie toevoegen

 
Waarborgfonds Motorverkeer: interactieve video

Waarborgfonds Motorverkeer: interactieve video

Het Waarborgfonds Motorverkeer komt binnenkort met een interactieve video. Met deze video wordt het duidelijk wanneer het indienen van een claim wel of geen zin...

Feit of fabel: kentekenplicht voor trekkers betekent einde MMBS

Feit of fabel: kentekenplicht voor trekkers betekent einde MMBS

De minister van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) Cora van Nieuwenhuizen heeft aangekondigd met een nieuw wetsvoorstel te komen. Dat voorstel heeft betrekking...

Schade in Nederland door een auto met buitenlands kenteken. Wat nu?

Schade in Nederland door een auto met buitenlands kenteken. Wat nu?

Het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars is formeel verantwoordelijk voor schades die in Nederland door buitenlandse motorrijtuigen worden veroorzaakt. Dat...

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Wanneer u een product koopt, wilt u niet worden verrast met een gebrek waar schade door ontstaat. Ook als leverancier probeert u altijd goede en veilige producten...

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Wanneer u een product koopt, wilt u niet worden verrast met een gebrek waar schade door ontstaat. Ook als leverancier probeert u altijd goede en veilige producten...

Redeneer vanuit de klant, niet vanuit het product

Redeneer vanuit de klant, niet vanuit het product

Hij is geel, drie meter breed en veertien meter lang. Hij is circa twee meter hoog en als je de bovenbouw meetelt, ruim drie meter. Hij weegt 18.000 kilo en ‘leeft’...

Waarom autoverzekeringen steeds duurder worden

Waarom autoverzekeringen steeds duurder worden

Verzekeraars hebben jaren lang te lage premies gerekend voor hun autoverzekeringen als gevolg van sterke concurrentie. Immers, een verzekeraar die een lage autopremie...

Thom Mallant nieuwe voorzitter Waarborgfonds

Thom Mallant nieuwe voorzitter Waarborgfonds

Thom Mallant (53) wordt per 1 januari 2019 de nieuwe voorzitter van het bestuur van het Waarborgfonds Motorverkeer. Mallant volgt Rolf Hof op. De benoeming is gedaan...

E-scooters van Mallorca naar Nederland

E-scooters van Mallorca naar Nederland

(Partner in Kennis door de Vereende) Het is allemaal begonnen op Mallorca. Patrick de Wit is eigenaar van zeventien horecagelegenheden op Mallorca. Het pand naast...

Zorgen failliete buitenlandse autoverzekeraars voor onbehandelbare verkeersschades in Nederland?

Zorgen failliete buitenlandse autoverzekeraars voor onbehandelbare verkeersschades in Nederland?

(aangeboden door de Vereende) De afgelopen jaren zijn wij in Europa met enige regelmaat geconfronteerd met faillissementen van een aantal autoverzekeraars, bijvoorbeeld...