Vereende bereidt zich voor op 2030

Jesse van Doren 2021

De Vereende zag in 2020 het premievolume met 16,5 procent toenemen tot 53 miljoen euro. De Vereende spreekt in het jaarverslag van een wat rustiger tempo in groei vanwege corona.

Met het herstel van het rendement en de solvabiliteit van de afgelopen jaren zegt de Vereende een solide fundament te hebben gebouwd. Om ook op toekomstige ontwikkelingen te kunnen inspelen, heeft de Vereende trendwatcher Jesse van Doren (foto) gevraagd welke ontwikkelingen er zijn rond 2030 die van belang zijn voor de schadeverzekeringsbranche. Assurantieadviseurs zijn vervolgens in een enquête gevraagd welke van deze trends zij het meest belangrijk vinden. Daarnaast zijn deze trends voorgelegd aan het Verbond van Verzekeraars, VVP, AMweb, Adfiz en NVGA. Meer in de komende nieuwsbrieven van de Vereende.

Reactie toevoegen

 
Hoe gaan we met de risico’s van overstromingen om?

Hoe gaan we met de risico’s van overstromingen om?

De discussie is weer actueel of overstromingen (van secundaire dijken) kunnen worden verzekerd. Zo heeft het Verbond van Verzekeraars recent een Adviesrapport Overstromingen...

Schade in Nederland door een auto met buitenlands kenteken. Wat nu?

Schade in Nederland door een auto met buitenlands kenteken. Wat nu?

Het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars is formeel verantwoordelijk voor schades die in Nederland door buitenlandse motorrijtuigen worden veroorzaakt. Dat...

Redeneer vanuit de klant, niet vanuit het product

Redeneer vanuit de klant, niet vanuit het product

Hij is geel, drie meter breed en veertien meter lang. Hij is circa twee meter hoog en als je de bovenbouw meetelt, ruim drie meter. Hij weegt 18.000 kilo en ‘leeft’...

WhatsApp Buurtpreventie: “Voorkomen is altijd beter dan genezen”

WhatsApp Buurtpreventie: “Voorkomen is altijd beter dan genezen”

Als schadeverzekeraar is De Vereende enthousiast over preventieve maatregelen en initiatieven om schadelast zo laag mogelijk te houden. Het oprichten van Buurtpreventie...

Waarom autoverzekeringen steeds duurder worden

Waarom autoverzekeringen steeds duurder worden

Verzekeraars hebben jaren lang te lage premies gerekend voor hun autoverzekeringen als gevolg van sterke concurrentie. Immers, een verzekeraar die een lage autopremie...

Hoe gaan we met de risico’s van overstromingen om?

Hoe gaan we met de risico’s van overstromingen om?

De discussie is weer actueel of overstromingen (van secundaire dijken) kunnen worden verzekerd. Zo heeft het Verbond van Verzekeraars recent een Adviesrapport...

Verzekeringsdekking Stint opschorten

Verzekeringsdekking Stint opschorten

De Vereende wijst adviseurs er op dat zij hun relaties er op kunnen attenderen dat de dekking van de verzekering van de Stint bij de verzekeraar kan worden opgeschort....

Feit of fabel: het Waarborgfonds betaalt schade door ramkraken

Feit of fabel: het Waarborgfonds betaalt schade door ramkraken

De verplichtingen van het Waarborgfonds Motorverkeer zijn vastgelegd in de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen (WAM), met name in artikel 25. Het Waarborgfonds...

Feit of fabel: het Waarborgfonds betaalt schade door ramkraken

Feit of fabel: het Waarborgfonds betaalt schade door ramkraken

De verplichtingen van het Waarborgfonds Motorverkeer zijn vastgelegd in de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen (WAM), met name in artikel 25. Het Waarborgfonds...

Bert Sonneveld nieuwe voorzitter Federatie van Assurantieclubs

Bert Sonneveld nieuwe voorzitter Federatie van Assurantieclubs

Bert Sonneveld (Manager Marketing & Acceptatie bij de Vereende) nam tijdens het 70-jarig jubileumfeest van de Federatie van Assurantieclubs de voorzittershamer...