Waarborgfonds: impact coronacrisis op autogebruik nog lastig in te schatten
Geen grote veranderingen. Dat is de conclusie uit het jaarverslag van het Waarborgfonds Motorverkeer. In 2019 daalde het aantal gemelde schadegevallen met 1,9 procent en het uitgekeerde schadebedrag steeg met 2,7 procent. Dit omdat er meer letselschades zijn en het schadebedrag per letselschade hoger wordt. De impact van de coronacrisis op het autogebruik is nog lastig in te schatten.
Ingrid Visscher, directeur van de Vereende, belast met de uitvoering van het Waarborgfonds: “Voor alle schaden vinden wij het belangrijk dat benadeelden door ons goed worden geholpen. In dit kader introduceerden wij in 2019 een interactieve video, die het mogelijk maakt snel inzicht te krijgen of het indienen van een claim zinvol is en zo ja, hoe dit het best kan geschieden”.
De Vereende staat in het jaarverslag ook stil bij het ongeval met de monstertruck in Haaksbergen. In september is het 6 jaar geleden dat het ongeluk gebeurde en bijna alle schadegevallen zijn inmiddels afgehandeld, aldus de Vereende. In een artikel gaat het Waarborgfonds uitgebreid in op de rol die het gespeeld heeft, waarom deze situatie uniek en complex was en hoe het traject van letselschadebehandeling in zijn werk gaat.
De impact van de coronacrisis op het autogebruik vindt het Waarborgfonds nog moeilijk in te schatten. Wel worden allerlei scenario's uitgewerkt.
Reactie toevoegen
Weurding en Wiertsema op Vakevent Bijzondere Risico's
Verbondsdirecteur Richard Weurding en Adfiz-directeur Enno Wiertsema belichten allebei vanuit hun perspectief het thema (on)verzekerbaar van bijzondere risico's...
Feiten en fabels over het Waarborgfonds Motorverkeer
Feit of fabel: Het Waarborgfonds betaalt geen schadevergoeding wanneer een fietser uitglijdt over een olievlek en schade oploopt. Speciaal voor de VVP-rubriek...
Feiten en fabels over het Waarborgfonds Motorverkeer
Feit of fabel: Het Waarborgfonds betaalt geen schadevergoeding wanneer een fietser uitglijdt over een olievlek en schade oploopt. Het Waarborgfonds Motorverkeer...
VVP Vakevent: bijzondere risico's versus verzekerbaarheid
Na het inhoudelijke succes van vorig jaar organiseert VVP op 17 april 2019 samen met Concordia de Keizer, Nostimos, Turien &Co. en de Vereende opnieuw een vakevent...
De Vereende: aansprekende praktijkvoorbeelden
Aansprekende voorbeelden van bijzondere risico's, en dan met name motorvoertuigen, komen aan bod in de kennissessie die de Vereende verzorgt tijdens het VVP Event...
Lithium ion accu’s zijn brandgevaarlijk. Feit of fabel?
Het gebruik van lithium ion accu’s is de laatste jaren explosief gestegen. Maar tegelijkertijd verschijnen er ook steeds meer nieuwsberichten over branden...
Feiten en fabels verzekerbaarheid elektrische vervoermiddelen
U kent de film vast wel, Back to the Future! In het vervolg op de eerste film was Michael J. Fox in het tweede deel te zien als puberend jochie, met zelfstrikkende...
Feiten en fabels over verzekerbaarheid zonnepanelen
Schade aan zonnepanelen is niet meeverzekerd wanneer de aanwezigheid van de zonnepanelen niet bekend is bij de verzekeraar van het woonhuis. Feit of fabel? De...
Feiten en fabels over de verzekerbaarheid van zonnepanelen
Schade aan zonnepanelen is niet meeverzekerd wanneer de aanwezigheid van de zonnepanelen niet bekend is bij de verzekeraar van het woonhuis. Feit of fabel? De...
Gouden gedragsregels in straattaal voor bezorgkoeriers op scooter
Veilig Verkeer Nederland (VVN) heeft samen met partner de Vereende vijf gouden gedragsregels voor bezorgkoeriers ontwikkeld en door een rapgroep uit Amsterdam laten...