Waarborgfonds: aantal schadegevallen is dalende

Ingrid Visscher 2019

In 2018 is het aantal schadegevallen in alle categorieën gedaald, behalve bij letselschade, zo blijkt uit het jaarverslag van het Waarborgfonds Motorverkeer. 

De gunstige economische ontwikkeling en de opkomst van goedkopere parkeersensoren spelen waarschijnlijk een belangrijke rol in de daling bij de andere categorieën. Met deze daling is er een trendbreuk na twee jaren met stijging. Het betaalde schadebedrag ligt met € 57,5 miljoen € 5 miljoen lager dan in 2017, aldus het Waarborgfonds..

Verder laat het Waarborgfonds weten dat de klanttevredenheid sterk is gestegen. Het Waarborgfonds behaalde een NPS van 32 (branchebreed is dat 14 en specifiek voor de financiële sector 5). "Degenen die bij ons claimen zijn slachtoffer van een onbekende of onverzekerde dader en kunnen nergens anders terecht dan bij het Waarborgfonds. Daarom vinden wij het belangrijk om al onze claimanten klantgericht te behandelen en spreken wij ook van ‘klanten’. Als Waarborgfonds streven wij naar zo tevreden mogelijke klanten binnen onze wettelijke kaders. Daarom ben ik zo verheugd dat de stijging van de klanttevredenheid zich doorzet”, aldus Ingrid Visscher, directeur bij het Waarborgfonds.

 

Reactie toevoegen

 
Feiten en fabels over verzekerbaarheid zonnepanelen

Feiten en fabels over verzekerbaarheid zonnepanelen

Schade aan zonnepanelen is niet meeverzekerd wanneer de aanwezigheid van de zonnepanelen niet bekend is bij de verzekeraar van het woonhuis. Feit of fabel? De...

Feiten en fabels over de verzekerbaarheid van zonnepanelen

Feiten en fabels over de verzekerbaarheid van zonnepanelen

Schade aan zonnepanelen is niet meeverzekerd wanneer de aanwezigheid van de zonnepanelen niet bekend is bij de verzekeraar van het woonhuis. Feit of fabel? De...

Gouden gedragsregels in straattaal voor bezorgkoeriers op scooter

Gouden gedragsregels in straattaal voor bezorgkoeriers op scooter

Veilig Verkeer Nederland (VVN) heeft samen met partner de Vereende vijf gouden gedragsregels voor bezorgkoeriers ontwikkeld en door een rapgroep uit Amsterdam laten...

WhatsApp Buurtpreventie: “Voorkomen is altijd beter dan genezen”

WhatsApp Buurtpreventie: “Voorkomen is altijd beter dan genezen”

Als schadeverzekeraar is De Vereende enthousiast over preventieve maatregelen en initiatieven om schadelast zo laag mogelijk te houden. Het oprichten van Buurtpreventie...

Waarborgfonds Motorverkeer: interactieve video

Waarborgfonds Motorverkeer: interactieve video

Het Waarborgfonds Motorverkeer komt binnenkort met een interactieve video. Met deze video wordt het duidelijk wanneer het indienen van een claim wel of geen zin...

Feit of fabel: kentekenplicht voor trekkers betekent einde MMBS

Feit of fabel: kentekenplicht voor trekkers betekent einde MMBS

De minister van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) Cora van Nieuwenhuizen heeft aangekondigd met een nieuw wetsvoorstel te komen. Dat voorstel heeft betrekking...

Schade in Nederland door een auto met buitenlands kenteken. Wat nu?

Schade in Nederland door een auto met buitenlands kenteken. Wat nu?

Het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars is formeel verantwoordelijk voor schades die in Nederland door buitenlandse motorrijtuigen worden veroorzaakt. Dat...

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Wanneer u een product koopt, wilt u niet worden verrast met een gebrek waar schade door ontstaat. Ook als leverancier probeert u altijd goede en veilige producten...

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Wanneer u een product koopt, wilt u niet worden verrast met een gebrek waar schade door ontstaat. Ook als leverancier probeert u altijd goede en veilige producten...

Redeneer vanuit de klant, niet vanuit het product

Redeneer vanuit de klant, niet vanuit het product

Hij is geel, drie meter breed en veertien meter lang. Hij is circa twee meter hoog en als je de bovenbouw meetelt, ruim drie meter. Hij weegt 18.000 kilo en ‘leeft’...