VVP 13 maart 2018

1-10 van 38 resultaten
‘Komende vijf jaar onvergelijkbaar met jaren ervoor’
Een kantoor hoeft heus niet altijd helemaal op de schop. Maar kijk wel voortdurend waar verbeteringen mogelijk zijn. Dat zeggen Peter Rebergen (Koos Rook Verzekeringen)...

Generalist is dood, leve de specialist
De wereld verandert in rap tempo. Pakweg dertig jaar geleden was kantoorautomatisering nog lang niet massaal doorgevoerd, stond het internetgebruik in de kinderschoenen...
Adviseur: financiële fitcoach bij scheiding
Iedereen die het heeft meegemaakt, weet het: een scheiding is ontzettend complex. Niet alleen door de heftige emotie, ook door alle financiële, juridische...
Voor elke klant het juiste kanaal
Of het nu om execution only, online geautomatiseerd advies of een adviseur gaat, elke klant heeft recht op het juiste kanaal. Dat wil zeggen dat het voor klanten...
Hotelbed is geen ziekenhuisbed
SCHADE - De consument heeft een reisverzekering. De verzekeringsvoorwaarden bepalen onder meer dat, wanneer de verzekerde tijdens de reis in een ziekenhuis wordt...
Maak een uithangbord van uw klant
In de gesprekken die ik voer met ondernemers vraag ik altijd hoe ze aan nieuwe klanten komen. Vaak hoor ik dan ‘via via’ of ‘ik moet het hebben...

Weg met regels, ga voor de klant
“Kunstmatige intelligentie is de volgende aardverschuiving, groter dan de introductie van e-mail of IPhone. En ook nu kan niemand nog overzien hoe die aardverschuiving...
Vanaf 25 mei 2018 gelden er nieuwe regels voor de bescherming van persoonsgegevens van betrokkenen. In dit stuk geven we uitleg over de informatie die je moet...
Diep duiken, niet verplicht informeren
De meest overtrokken zorgplicht is wel de wettelijk verplichte informatie. Die gaat ervan uit, dat een consument beslissingen neemt op basis van financiële...
Dit nooit meer, was het credo nadat de omvang en de oorzaken van de kredietcrisis duidelijk waren geworden. Even ter herinnering: om financiële instellingen...
Events
Quote van de dag

Voor klanten is de scheidslijn tussen producten die rechtstreeks of via een adviseur afgesloten kunnen worden, steeds minder duidelijk.
a.s.r. in een brief aan adviseurs over schrappen merknamen Ditzo en Europeesche.
Stelling
Voor klanten is scheidslijn tussen rechtstreeks of via adviseur sluiten van producten steeds minder duidelijk.
Laatste reacties
- 23-03-2023 Waarom wordt er nu een nieuwe stelling geponeerd, die eigenlijk...
- 22-03-2023 Advieskosten voor AOV en oudedagsvoorziening weer fiscaal aftrekbaar...
- 21-03-2023 Mevrouw Kaag kan die paar ton voor dit onderzoek van onze belastingcenten...
- 20-03-2023 Ook hier weer geen bereidheid om te betalen voor advies over...
Special Financieel Vitaal

Financieel advies en financiële educatie spelen onmiskenbaar een rol bij het vergroten van financiële vitaliteit. Maar vitaliteit is méér dan alleen de geldzaken op orde hebben. Dat wordt heel duidelijk in de VVP-special Financieel Vitaal. Vitaliteit is ook bijvoorbeeld levens- en werkgeluk en zeker ook een goede (mentale) gezondheid. Tegelijkertijd constateren de kennispartners van de special (BNP Paribas Cardif, Scildon en TAF) dat er nog veel te winnen is als het gaat om financiële vitaliteit. In de special volop tips voor de financieel adviseur om relaties te helpen financieel, maar nadrukkelijk ook mentaal en fysiek gezond te blijven.
Bekijk de inhoudRecente editie

Nieuw in VVP in 2023: het Frisse Blik Expert Panel. Jonge en doorstartende adviseurs geven hun kijk op belangrijke ontwikkelingen en kwesties. In VVP 1 laten zij zien hoe zij midden in de samenleving staan. Ook de nieuwe columnist Henk Jansen (Expat Mortgages) bespreekt maatschappelijke thema’s. Ook nieuw: de rubriek ‘Actueel op de korrel’, waarin VVP actualiteiten belicht en van commentaar voorziet. Terug van weggeweest: de rubriek Innovatie met dit keer Alicia (“In 2030 bestaat meer dan 35 procent van de verzekeringsmarkt uit embedded insurance”). Verder weer volop aandacht voor klantgerichtheid in de praktijk en vakkennis.
Geert Hoek (proSolve) roept verzekeraars op meer maatwerk te bieden en vraagt collega-adviseurs discutabele afwijzingen te melden.
Ook in VVP 1: het katern Business Support met onder andere aandacht voor verantwoorde inzet van kunstmatige intelligentie.
Bekijk de inhoud