Agis en TakeCareNow! verliezen keurmerk

De Stichitng toetsing verzekeraars heeft de keurmerken ingetrokken van Agis en TakeCareNow!.

De stichting zegt dit besloten te hebben nadat bij een herbeoordeling is vastgesteld dat deze verzekeraars niet meer voldoen aan de keurmerkeisen voor reactietermijnen. "Daarnaast hebben Agis en TakeCareNow! de naleving van de keurmerknormen niet voldoende geborgd in hun kwaliteitsbeleid."
Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren moeten aan zeventien normen voldoen. Een daarvan is dat zij tijdig reageren op een verzoek, klacht of claim van de klant. Dit kan per brief of per e-mail. De verzekeraar moet bovendien in 90 procent van de gevallen zijn gepubliceerde reactietermijnen nakomen. Als dat niet lukt, hoort de verzekeraar tijdig een overschrijdingsbericht naar de klant te sturen. "Agis en TakeCareNow! hebben dit in de afgelopen periode onvoldoende waargemaakt. Daarnaast scoorden deze verzekeraars onvoldoende op de borging van de keurmerknormen in hun kwaliteitsbeleid", aldus de stichting.
Stichtingsdirecteur Ron van Kesteren: “Voor de klant van deze verzekeraars betekent deze uitkomst dat hij niet de dienstverlening heeft gekregen die hij mag verwachten van een verzekeraar met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. We hebben wel geconstateerd dat de verzekeraars in de herstelperiode van zes maanden veel werk heeft verzet om alsnog aan de keurmerkeisen te voldoen. Maar dit was tijdens de herkeuring helaas onvoldoende. Wij hopen uiteraard dat deze verzekeraars het Keurmerk over een jaar opnieuw aanvraagt."

Reactie toevoegen

 
Eerste onderzoek Kerncode Klantbelang van start

Eerste onderzoek Kerncode Klantbelang van start

De Stichting toetsing verzekeraars is van start gegaan met de nieuwe onderzoeksronde Kerncode Klantbelang. Het eerste onderzoek is getiteld: Protocol bij betalingsachterstanden, Drie...

Ruim twintig verzekeraars voldoen niet aan Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Verzekeraars

Ruim twintig verzekeraars voldoen niet aan Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Verzekeraars

De Stichting toetsing verzekeraars heeft tussen oktober 2020 en mei 2022 bij 119 verzekeraars onderzoek gedaan of ze voldoen aan de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens...

DELA haalt niveau 2 van de Gouden Oor

DELA haalt niveau 2 van de Gouden Oor

DELA Verzekeringen heeft voor de derde keer de Gouden Oor Erkenning niveau 2 uitgereikt gekregen. Ron van Kesteren, directeur van Stichting toetsing verzekeraars:...

Stv: drie verzekeraars voldoen niet aan Protocol Verzekeringskeuringen

Stv: drie verzekeraars voldoen niet aan Protocol Verzekeringskeuringen

Van de 27 getoetste verzekeraars voldoen er 24 aan het Protocol Verzekeringskeuringen, aldus de Stichting toetsing verzekeraars (Stv), die onderzoek deed naar het...

Stv gestart met onderzoek Kerncode Klachtbehandeling

Stv gestart met onderzoek Kerncode Klachtbehandeling

De Stichting toetsing verzekeraar heeft bij de eerste verzekeraar de onderzoeksdag voor de Kerncode Klachtbehandeling uitgevoerd. De gedragscode geldt sinds juli...

Stv start onderzoek Kerncode Klachtbehandeling

Stv start onderzoek Kerncode Klachtbehandeling

"We hebben onlangs de informatie voor het onderzoek naar de gedragscode Klachtbehandeling naar alle coördinatoren gestuurd. In het informatiedocument en het...

Helft verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor verzekeringskaart bedoeld is

Helft verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor verzekeringskaart bedoeld is

Ongeveer de helft van de verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor de verzekeringskaart bedoeld is en een derde van de keurmerkhouders kan de informatie...

Vernieuwd stelsel zelfregulering maakt einde aan Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Vernieuwd stelsel zelfregulering maakt einde aan Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Op 1 juli 2020 treedt een vernieuwd stelsel voor zelfregulering in werking dat zal worden getoetst door de Stichting toetsing verzekeraars. Door het nieuwe stelsel...

"Drie herbeoordelingen op zo’n belangrijk thema gewoonweg te veel"

"Drie herbeoordelingen op zo’n belangrijk thema gewoonweg te veel"

De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) heeft aan drie houders van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren een herbeoordeling toegekend in haar onderzoek Klacht- en...

Coöperatie DELA behaalt Gouden Oor Erkenning

Coöperatie DELA behaalt Gouden Oor Erkenning

Coöperatie DELA heeft voor haar sector Verzekeren de Gouden Oor Erkenning niveau 1 behaald. DELA toont hiermee aan dat ze goed luistert naar haar klanten en...