FBTO meest klantvriendelijke verzekeraar

FBTO logo

Tijdens het jaarlijkse CustomerFirst Gala is FBTO uitgeroepen tot meest klantvriendelijke verzekeraar van Nederland. SNS Bank werd branchewinnaar bij de banken. Opvallend is dat banken substantieel lager scoren dan andere branches; als enige van de acht onderzochte branches scoren banken gemiddeld minder een 7 voor klantvriendelijkheid.

 De acht branches die in het jaarlijkse onderzoek worden meegenomen, zijn Supermarkt, Retail, Online, Leisure, Verzekeraars, Energie, Telecom en Banken. De nominaties zijn gebaseerd op beschikbaarheid, beloftes nakomen, niet onnodig lastigvallen, niet moeilijk doen over formaliteiten, fouten toegeven en oplossen en oprechte betrokkenheid bij de klant. Voor banken is nog wel wat werk aan de winkel, want voor het tweede jaar op rij scoren banken lager dan de overige branches. De sector scoort verigens wel het hoogst op ‘valt niet lastig’ en ‘medewerkers beschikbaar’.

Twee jaar geleden lieten de banken nog de telecom- en energieproviders achter zich, maar inmiddels zijn de rollen omgekeerd. De klantvriendelijkheid van verzekeraars vertoont sinds 2013 een opgaande lijn. Met een gemiddelde score van 7,27 zitten de verzekeraars nu in de middenmoot.

Reactie toevoegen

 
Kabinet pleit op Europees en internationaal vlak voor scherpere liquiditeitseisen banken

Kabinet pleit op Europees en internationaal vlak voor scherpere liquiditeitseisen banken

Op Europees en internationaal niveau moet er ingezet worden op scherpere liquiditeitseisen voor banken. Dat schrijft minister Van Weyenberg van Financiën aan...

"Onmogelijk en onwenselijk risico’s bankensector volledig weg te nemen"

"Onmogelijk en onwenselijk risico’s bankensector volledig weg te nemen"

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) vindt het verstandig dat het ministerie nadenkt over manieren om de weerbaarheid van de sector verder te versterken. "Maar...

DNB ziet geen grote rol BigTechs op Nederlandse hypotheekmarkt

DNB ziet geen grote rol BigTechs op Nederlandse hypotheekmarkt

BigTechs begeven zich op dit moment niet op de hypotheekmarkt en dat zal naar verwachting van DNB ook de komende jaren zo blijven. De toezichthouder in het rapport...

Verzekeraars moeten van DNB surfen op rente- en inflatiegolven

Verzekeraars moeten van DNB surfen op rente- en inflatiegolven

“De hogere inflatie en rente zorgen voor flink wat schuimkoppen, die van u de nodige navigatiekunst vergen.” Aldus DNB-president Klaas Knot op de Verzekeringsdag...

Kaag: structurele uitdagingen voor banken

Kaag: structurele uitdagingen voor banken

De Nederlandse bankensector, aldus minister Kaag in een Kamerbrief met haar visie op het bankenlandschap, is op dit moment winstgevend en tegelijkertijd weerbaarder...

Banken starten campagne om woningeigenaren te helpen verduurzamen

Banken starten campagne om woningeigenaren te helpen verduurzamen

De NVB is een campagne gestart die woningeigenaren er op wijst dat de bank kan en wil helpen bij het verduurzamen van het huis. Onder de naam ‘Alle seinen...

Banken leggen beleid onder ‘gender lens’

Banken leggen beleid onder ‘gender lens’

Banken leggen samen met adviseur Partnering for Social Impact hun eigen bedrijfsvoering, beleid en dienstverlening onder een zogenoemde ‘gender lens’...

Vertrouwen in banken verder toegenomen

Vertrouwen in banken verder toegenomen

Zowel het consumentenvertrouwen in de bankensector als het vertrouwen in de eigen bank steeg in de eerste helft van 2021. Dit blijkt uit de Vertrouwensmonitor Banken...

Grootverdieners

Grootverdieners

Het bank- en verzekeringswezen behoort tot de sectoren waarin de NOW-regeling percentueel de meeste lonen ter hoogte van twee keer het maximale dagloon betaalt....

Raad van Advies: klantcontact banken kan beter

Raad van Advies: klantcontact banken kan beter

“We adviseren banken het klantcontact te verbeteren en te kijken hoe het persoonlijk klantcontact toch goed vormgegeven kan worden in tijden van digitale transformatie.”...