Franchiseformule finzie uit startblokken

Paul van der Meijs

Niet 'Julia' maar 'Finzie' is de naam van de nieuwe franchiseformule van Romeo Financiële Diensten. Doel is consumenten beter en voordeliger te bedienen vanuit een kostenefficiënte en relatiegerichte centrale organisatie. Finzie werkt met een 'full service prijs' van 1.399 euro. Hierbij is de prijs van het hypotheekadvies inbegrepen.

De nieuwe franchisformule gaat deze maand van start en richt zich naar eigen zeggen "op het doorlopend optimaliseren van de grote en kleine geldzaken van consumenten. Met een combinatie van lokale franchisenemers, slimme systemen, een centraal klantenteam en zeer lage kosten gaat Finzie voor extreem tevreden klanten."

 

Provisieloos werken

"We weten dat consumenten gelukkiger leven als hun geldzaken op orde zijn. Tegelijkertijd kun je constateren dat ze daar niet of nauwelijk inspanning voor willen verrichten. Daar ligt onze taak", vertelde directeur Paul van der Meijs tijdens de lancering van de nieuwe franchiseformule. "Hoewel onze relatie met klanten vaak op het hypotheekmoment zal beginnen, optimaliseren we als onafhankelijk financieel coach meteen alle verzekeringen en maken deze provisieloos. Vervolgens checken we iedere maand of onze klanten nog wel het beste uit zijn, berichten hen daarover en ondernemen actie als dat nodig is."

Voor het eerste jaar is deze service bij de prijs van het hypotheekadvies inbegrepen. "Omdat we zeer efficiënt georganiseerd zijn, kunnen we deze dienstverlening voor 1.399 euro bieden. Daar zit alles bij inbegrepen, want de klant houdt niet van onduidelijkheid", aldus Van der Meijs.

 

Scheiding bemiddeling en advies

Finzie wil zeer tevreden klanten kostenefficiënt bedienen en datzelfde geldt voor haar franchisenemers. Van der Meijs: "Bij de ontwikkeling van de formule zijn we niet over één nacht ijs gegaan. Zo hebben we neuromarketing-onderzoek ingezet om de formule op cruciale punten zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de behoeften en verwachtingen van de consument. Verder houdt Finzie alle overbodige kosten buiten de deur. We werken alleen in de cloud, opereren niet vanuit een winkellocatie en hebben een centraal klantenteam dat de bemiddeling doet en alle werkzaamheden voor niet-complexe producten uit handen neemt. De franchisenemer kan zich volledig concentreren op het geven van advies en het bewerken van zijn gebied."

Volgens Van der Meijs kunnen de investeringen en de formulekosten voor franchisenemers hierdoor laag blijven. "Wij denken een nieuwe generatie franchisenemers aan ons te binden. Financieel coaches die zich willen focussen op een goede en lange adviesrelatie met hun klant en alle andere werkzaamheden graag uitbesteden."

 

Op beperkte schaal beginnen
Deze maand gaan de eerste franchisenemers aan de slag. Voor 2017 is een groeispurt voorzien. "We kiezen ervoor op beperkte schaal onze processen en systemen te testen. Er valt ongetwijfeld nog wat te verbeteren, maar de basis staat als een huis", aldus Van der Meijs.

Reactie toevoegen

 
"laat bank stoppen met hypotheekadvies"

"laat bank stoppen met hypotheekadvies"

"Laat banken stoppen met het geven van advies en zich richten op het fabriceren van hypotheekproducten." Dit schrijft Menno Luiten, manager distributie...

Afm: "kies hypotheekadvies op basis van prijs én kwaliteit"

Afm: "kies hypotheekadvies op basis van prijs én kwaliteit"

Kosten én kwaliteit zijn belangrijk bij de keuze van het juiste hypotheekadvies. Dat houdt de AFM de consument nog eens voor.   De AFM: "In onze...

Markt voor hypotheekadvies krimpt verder

Markt voor hypotheekadvies krimpt verder

De totale verdiensten in de markt voor hypotheekadvies zijn in zes jaar tijd gedaald tot minder dan 15 procent van het pré-crisis niveau. En de krimp is nog...

Inhoud nieuwe vvp: themanummer Hypotheken

Inhoud nieuwe vvp: themanummer Hypotheken

'Klant klaar voor online hypotheekadvies.' Dat zegt directeur Olivier Tardieu van eyeOpen in de nieuwe VVP, een themanummer over Hypotheken. De verdere inhoud:   -...

Prijs hypotheekadvies keldert

Prijs hypotheekadvies keldert

“Je moet je als consument niet blindstaren op de prijs, want de kwaliteit van het advies is doorslaggevend. Maar deze prijsdaling door toegenomen concurrentie...

Hypotheekadvies en online sluiten hypotheek in één dvd te veel van het goede

Hypotheekadvies en online sluiten hypotheek in één dvd te veel van het goede

ABN Amro stopt hypotheekadvies en als consument zelf sluiten van de hypotheek in één dienstverleningsdocument. Dat is verwarrend. Het dvd van ABN Amro...

Vvd mist \'gratis\' advies

Vvd mist \'gratis\' advies

VVD-Kamerlid Aukje de Vries verwonderde zich er woensdag over dat tegenwoordig de teller gelijk begint te lopen als ze hypotheekadvies wil. Dit tijdens het event...

Consumentenbond kritisch op EyeOpen

Consumentenbond kritisch op EyeOpen

De Consumentenbond toont zich in de nieuwste Geldgids kritisch op het goedkope hypotheekadvies via internet van EyeOpen. Volgens de bond komt het EyeOpen-programma...

"blok-hypotheek: business voor hypotheekadviseurs"

"blok-hypotheek: business voor hypotheekadviseurs"

In een artikel in het themanummer Hypotheken van VVP dat vandaag verschijnt stelt Lidy Groenewoud, senior onderzoeker Bancaire producten bij MoneyView, dat de zogenoemde...

Klant verwacht mensgerichte hypotheekadviseur

Klant verwacht mensgerichte hypotheekadviseur

Klanten verwachten een actieve en klantvriendelijke benadering voor de kosten die zij betalen voor een hypotheekadvies. Ook verwachten ze meer inleving in hun situatie....