Franchiseformule finzie uit startblokken

Paul van der Meijs

Niet 'Julia' maar 'Finzie' is de naam van de nieuwe franchiseformule van Romeo Financiële Diensten. Doel is consumenten beter en voordeliger te bedienen vanuit een kostenefficiënte en relatiegerichte centrale organisatie. Finzie werkt met een 'full service prijs' van 1.399 euro. Hierbij is de prijs van het hypotheekadvies inbegrepen.

De nieuwe franchisformule gaat deze maand van start en richt zich naar eigen zeggen "op het doorlopend optimaliseren van de grote en kleine geldzaken van consumenten. Met een combinatie van lokale franchisenemers, slimme systemen, een centraal klantenteam en zeer lage kosten gaat Finzie voor extreem tevreden klanten."

 

Provisieloos werken

"We weten dat consumenten gelukkiger leven als hun geldzaken op orde zijn. Tegelijkertijd kun je constateren dat ze daar niet of nauwelijk inspanning voor willen verrichten. Daar ligt onze taak", vertelde directeur Paul van der Meijs tijdens de lancering van de nieuwe franchiseformule. "Hoewel onze relatie met klanten vaak op het hypotheekmoment zal beginnen, optimaliseren we als onafhankelijk financieel coach meteen alle verzekeringen en maken deze provisieloos. Vervolgens checken we iedere maand of onze klanten nog wel het beste uit zijn, berichten hen daarover en ondernemen actie als dat nodig is."

Voor het eerste jaar is deze service bij de prijs van het hypotheekadvies inbegrepen. "Omdat we zeer efficiënt georganiseerd zijn, kunnen we deze dienstverlening voor 1.399 euro bieden. Daar zit alles bij inbegrepen, want de klant houdt niet van onduidelijkheid", aldus Van der Meijs.

 

Scheiding bemiddeling en advies

Finzie wil zeer tevreden klanten kostenefficiënt bedienen en datzelfde geldt voor haar franchisenemers. Van der Meijs: "Bij de ontwikkeling van de formule zijn we niet over één nacht ijs gegaan. Zo hebben we neuromarketing-onderzoek ingezet om de formule op cruciale punten zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de behoeften en verwachtingen van de consument. Verder houdt Finzie alle overbodige kosten buiten de deur. We werken alleen in de cloud, opereren niet vanuit een winkellocatie en hebben een centraal klantenteam dat de bemiddeling doet en alle werkzaamheden voor niet-complexe producten uit handen neemt. De franchisenemer kan zich volledig concentreren op het geven van advies en het bewerken van zijn gebied."

Volgens Van der Meijs kunnen de investeringen en de formulekosten voor franchisenemers hierdoor laag blijven. "Wij denken een nieuwe generatie franchisenemers aan ons te binden. Financieel coaches die zich willen focussen op een goede en lange adviesrelatie met hun klant en alle andere werkzaamheden graag uitbesteden."

 

Op beperkte schaal beginnen
Deze maand gaan de eerste franchisenemers aan de slag. Voor 2017 is een groeispurt voorzien. "We kiezen ervoor op beperkte schaal onze processen en systemen te testen. Er valt ongetwijfeld nog wat te verbeteren, maar de basis staat als een huis", aldus Van der Meijs.

Reactie toevoegen

 
Prijs hypotheekadvies keldert

Prijs hypotheekadvies keldert

“Je moet je als consument niet blindstaren op de prijs, want de kwaliteit van het advies is doorslaggevend. Maar deze prijsdaling door toegenomen concurrentie...

Hypotheekadvies en online sluiten hypotheek in één dvd te veel van het goede

Hypotheekadvies en online sluiten hypotheek in één dvd te veel van het goede

ABN Amro stopt hypotheekadvies en als consument zelf sluiten van de hypotheek in één dienstverleningsdocument. Dat is verwarrend. Het dvd van ABN Amro...

Vvd mist \'gratis\' advies

Vvd mist \'gratis\' advies

VVD-Kamerlid Aukje de Vries verwonderde zich er woensdag over dat tegenwoordig de teller gelijk begint te lopen als ze hypotheekadvies wil. Dit tijdens het event...

Consumentenbond kritisch op EyeOpen

Consumentenbond kritisch op EyeOpen

De Consumentenbond toont zich in de nieuwste Geldgids kritisch op het goedkope hypotheekadvies via internet van EyeOpen. Volgens de bond komt het EyeOpen-programma...

"blok-hypotheek: business voor hypotheekadviseurs"

"blok-hypotheek: business voor hypotheekadviseurs"

In een artikel in het themanummer Hypotheken van VVP dat vandaag verschijnt stelt Lidy Groenewoud, senior onderzoeker Bancaire producten bij MoneyView, dat de zogenoemde...

Klant verwacht mensgerichte hypotheekadviseur

Klant verwacht mensgerichte hypotheekadviseur

Klanten verwachten een actieve en klantvriendelijke benadering voor de kosten die zij betalen voor een hypotheekadvies. Ook verwachten ze meer inleving in hun situatie....

"hypotheekadvies banken van lagere kwaliteit"

"hypotheekadvies banken van lagere kwaliteit"

Consumenten betalen bij grote banken minder voor hypotheekadvies, maar de kwaliteit van het advies is ook lager dan bij hypotheekketens en intermediairs. Dit blijkt...

Ing gaat klant met betalingsproblemen proactief benaderen

Ing gaat klant met betalingsproblemen proactief benaderen

ING gaat 20.000 huizenbezitters van wie de bank vermoedt dat ze in financiële problemen komen, proactief benaderen. De bank wil voorkomen dat mensen achterop...

"loktarief hypotheekadvies Rabobank misleidend"

"loktarief hypotheekadvies Rabobank misleidend"

"Het 'no cure no pay'-tarief voor hypotheekadvies van de Rabobank is misleidend, want gratis bestaat niet", aldus Adfiz in een reactie op de nieuwe tarieven...

Drie hypotheek-adviezen voor de prijs van één

Drie hypotheek-adviezen voor de prijs van één

Via Hypotheek-aanvragen.nl kunnen consumenten bij drie onafhankelijke bedrijven hypotheekadvies inwinnen voor de prijs van één. Dit 'nieuwe verdienmodel...