Nieuwe voorziter commissie van advies stv
De Stichting toetsing verzekeraars krijgt per 1 maart 2013 een nieuwe voorzitter van de commissie van advies.
De nieuwe voorzitter van de commissie, die het bestuur van de stichting adviseert, over de keurmerknormen en de wijze van beoordelen, heeft Hein Albeda benoemd als opvolger van Cornelie van Bergenhenegouwen. Zij treedt af om zich volledig te kunnen richten op haar nieuwe functie binnen de sector Transport en Logistiek. Van Bergenhenegouwen was sinds de start betrokken bij de commissie van advies en sinds september 2011 voorzitter. Zij wordt opgevolgd door Hein Albeda. Hij is zelfstandig adviseur in projecten rondom kwaliteit, verantwoording en burgerparticipatie. Daarnaast is Albeda lid van de Monitoring Commissie Governance Principes Verzekeraars. Van Bergenhenegouwen blijft dit jaar wel jurylid van de Financial Marketing Award, een award die jaarijks wordt uitgereikt tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing.
Reactie toevoegen
Eerste onderzoek Kerncode Klantbelang van start
De Stichting toetsing verzekeraars is van start gegaan met de nieuwe onderzoeksronde Kerncode Klantbelang. Het eerste onderzoek is getiteld: Protocol bij betalingsachterstanden, Drie...
Ruim twintig verzekeraars voldoen niet aan Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Verzekeraars
De Stichting toetsing verzekeraars heeft tussen oktober 2020 en mei 2022 bij 119 verzekeraars onderzoek gedaan of ze voldoen aan de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens...
Stv: drie verzekeraars voldoen niet aan Protocol Verzekeringskeuringen
Van de 27 getoetste verzekeraars voldoen er 24 aan het Protocol Verzekeringskeuringen, aldus de Stichting toetsing verzekeraars (Stv), die onderzoek deed naar het...
Stv gestart met onderzoek Kerncode Klachtbehandeling
De Stichting toetsing verzekeraar heeft bij de eerste verzekeraar de onderzoeksdag voor de Kerncode Klachtbehandeling uitgevoerd. De gedragscode geldt sinds juli...
Stv start onderzoek Kerncode Klachtbehandeling
"We hebben onlangs de informatie voor het onderzoek naar de gedragscode Klachtbehandeling naar alle coördinatoren gestuurd. In het informatiedocument en het...
Helft verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor verzekeringskaart bedoeld is
Ongeveer de helft van de verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor de verzekeringskaart bedoeld is en een derde van de keurmerkhouders kan de informatie...
Vernieuwd stelsel zelfregulering maakt einde aan Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Op 1 juli 2020 treedt een vernieuwd stelsel voor zelfregulering in werking dat zal worden getoetst door de Stichting toetsing verzekeraars. Door het nieuwe stelsel...
"Drie herbeoordelingen op zo’n belangrijk thema gewoonweg te veel"
De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) heeft aan drie houders van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren een herbeoordeling toegekend in haar onderzoek Klacht- en...
Coöperatie DELA behaalt Gouden Oor Erkenning
Coöperatie DELA heeft voor haar sector Verzekeren de Gouden Oor Erkenning niveau 1 behaald. DELA toont hiermee aan dat ze goed luistert naar haar klanten en...
DAS heeft de Gouden Oor Erkenning niveau 1 behaald van de Stichting toetsing verzekeraars.. Volgens directeur Ron van Kesteren heeft DAS dit onder meer te danken...