Stv toetst klachtenbehandeling grote verzekeraars
De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) gaat dit jaar de klachtenbehandeling van de zes grote verzekeraars toetsen. De Stv werkt hierbij samen met de AFM in het kader van het Dashbord Klantbelang Centraal.
De Stv heeft ook in 2013 en 2014 samengewerkt met de toezichthouder bij de toetsing van de module klantinformatie. Vorig jaar deed de Stv de gehele beoordeling van deze module en verzorgde zij de AFM-rapportage hierover.
Bij de toetsing van de klachtenbehandeling neemt de AFM het voortouw door in contact met de grote zes verzekeraars de werkwijze te bespreken. De Stv neemt de gehele beoordeling van de module voor haar rekening en voorziet de AFM van het beoordelingsrapport en rapportcijfers van de zes grote verzekeraars. De klachtenbehandeling bij andere keurmerkhouders wordt volgens hetzelfde stramien beoordeeld, maar de resultaten van deze toetsing deelt de Stv niet met de AFM.
Reactie toevoegen
Eerste onderzoek Kerncode Klantbelang van start
De Stichting toetsing verzekeraars is van start gegaan met de nieuwe onderzoeksronde Kerncode Klantbelang. Het eerste onderzoek is getiteld: Protocol bij betalingsachterstanden, Drie...
Ruim twintig verzekeraars voldoen niet aan Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Verzekeraars
De Stichting toetsing verzekeraars heeft tussen oktober 2020 en mei 2022 bij 119 verzekeraars onderzoek gedaan of ze voldoen aan de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens...
Stv: drie verzekeraars voldoen niet aan Protocol Verzekeringskeuringen
Van de 27 getoetste verzekeraars voldoen er 24 aan het Protocol Verzekeringskeuringen, aldus de Stichting toetsing verzekeraars (Stv), die onderzoek deed naar het...
Stv gestart met onderzoek Kerncode Klachtbehandeling
De Stichting toetsing verzekeraar heeft bij de eerste verzekeraar de onderzoeksdag voor de Kerncode Klachtbehandeling uitgevoerd. De gedragscode geldt sinds juli...
Stv start onderzoek Kerncode Klachtbehandeling
"We hebben onlangs de informatie voor het onderzoek naar de gedragscode Klachtbehandeling naar alle coördinatoren gestuurd. In het informatiedocument en het...
Helft verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor verzekeringskaart bedoeld is
Ongeveer de helft van de verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor de verzekeringskaart bedoeld is en een derde van de keurmerkhouders kan de informatie...
Vernieuwd stelsel zelfregulering maakt einde aan Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Op 1 juli 2020 treedt een vernieuwd stelsel voor zelfregulering in werking dat zal worden getoetst door de Stichting toetsing verzekeraars. Door het nieuwe stelsel...
"Drie herbeoordelingen op zo’n belangrijk thema gewoonweg te veel"
De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) heeft aan drie houders van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren een herbeoordeling toegekend in haar onderzoek Klacht- en...
Coöperatie DELA behaalt Gouden Oor Erkenning
Coöperatie DELA heeft voor haar sector Verzekeren de Gouden Oor Erkenning niveau 1 behaald. DELA toont hiermee aan dat ze goed luistert naar haar klanten en...
DAS heeft de Gouden Oor Erkenning niveau 1 behaald van de Stichting toetsing verzekeraars.. Volgens directeur Ron van Kesteren heeft DAS dit onder meer te danken...