Verzekeraars houden uitsluitend rekening met officiële reisadviezen

Vliegveld 2 via Pixabay

Verzekeraars zeggen veel vragen van klanten te ontvangen over reisadvies.nu, een niet-officiële website met reisadviezen en initiatief van een groep reisorganisaties. Consumenten willen weten welke reisadviezen ze moeten aanhouden, die van de overheid of van reisadvies.nu. Het Verbond van Verzekeraars is stellig: "Verzekeraars houden alleen rekening met officiële reisadviezen van de overheid.

"Op de niet-officiële website, die veel lijkt op die van het ministerie van Buitenlandse Zaken en dezelfde kleurcodes voor reisadviezen hanteert, worden reisadviezen rooskleuriger voorgesteld. Dat kan verzekerden op het verkeerde been zetten. Verzekeraars hebben begrip voor de lastige periode waarin de reisbranche zich bevindt, maar "vinden het jammer dat hierdoor verwarring ontstaat."

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Aegon laat bij annuleringsdekking lijst ernstige ziekten los

Aegon laat bij annuleringsdekking lijst ernstige ziekten los

Aegon heeft bij de annuleringsdekking de eerder dit jaar in Radar bekritiseerde lijst ernstige ziekten losgelaten. Op de website van Aegon.nl is te lezen: “*In...

Nederlanders onderschatten de kosten van onverwachte terugreis van vakantiebestemming naar huis

Nederlanders onderschatten de kosten van onverwachte terugreis van vakantiebestemming naar huis

Slechts vijftien procent van de Nederlanders sluit een reisverzekering vooral af vanwege de kosten voor het vervoer naar Nederland als ze niet meer zelf kunnen terugreizen....

Kifid laat verzekeraar excuses maken

Kifid laat verzekeraar excuses maken

(Kifid-uitspraak GC 2023-0052) De consument stelt dat de verzekeraar en zijn alarmcentrale geen adequate hulp hebben geboden bij de repatriëring van de man...

Van dwang geen sprake

Van dwang geen sprake

(Kifid-uitspraak GC 2022-1112) Door omstandigheden moest de consument langer in Spanje blijven dan de periode waarvoor de verzekering dekking bood. Dit heeft er...

Klant had vroeger moeten opstaan

Klant had vroeger moeten opstaan

(Kifid-uitspraak GC 2022-0785) Dan had de klant maar eerder moeten opstaan om in alle vroegte het busje in te pakken voor de wintersportvakantie in plaats van de...

Bagage vaak verloren of beschadigd in zomermaanden 2022

Bagage vaak verloren of beschadigd in zomermaanden 2022

Uit analyse door Ohra blijkt dat klanten bij het indienen van een schadeclaim voor verloren bagage in 2022 veel vaker verwezen naar een luchthaven dan in de zomers...

Reis afbreken niet hetzelfde als reis annuleren

Reis afbreken niet hetzelfde als reis annuleren

(Rechtspraak) Volgens de kantonrechter is afbreken van een reis niet hetzelfde als annuleren. De kantonrechter: “In artikel 30.1 polisvoorwaarden wordt een...

Workation gedekt op zakenreisverzekering Knab voor ZZP’ers

Workation gedekt op zakenreisverzekering Knab voor ZZP’ers

Knab introduceert een doorlopende zakelijke reisverzekering voor ZZP’ers. De online bank doet dit samen met insurtech Alicia. De verzekering is ontwikkeld...

Huren studentenverblijf valt niet onder begrip ‘boeken’

Huren studentenverblijf valt niet onder begrip ‘boeken’

(Kifid-uitspraak GC 2022-0655) Partijen verschillen van mening of de geclaimde diefstalschade door de consument onder de dekking van de reisverzekering valt. Naar...

Adfiz verder in gesprek met De Goudse over Reis App

Adfiz verder in gesprek met De Goudse over Reis App

Adfiz gaat medio augustus verder met De Goudse in gesprek over de Reis App. Adfiz: “De Goudse heeft deze reisverzekering als serviceproduct in de markt gezet...