VVP-poll: gepersonaliseerde klantbenadering is dé manier om de zorgplicht goed te vervullen

Stelling van de week praten

"Bij gepersonaliseerde klantbenadering krijgt elke klant unieke content toegestuurd met berichten die betrekking hebben op zijn of haar persoonlijke situatie. De klant wordt actief gevraagd gegevens in te vullen en via actieknoppen kan de klant aangeven of hij in gesprek wil met een adviseur. Wie op zo'n manier de zorgplicht invult, zal niet alleen tevredener en meer betrokken klanten krijgen, maar zal ook op het juiste moment het juiste aanbod kunnen doen", aldus Urjan Claassen (C-Profile) tijdens de derde sessie van het VVP Ondernemersnetwerk.

Hieraan ontlenen we stelling voor de komende week. Deze luidt: 'Gepersonaliseerde klantbenadering is de manier om de zorgplicht goed te vervullen'.

We zijn benieuwd naar uw mening. Stemmen kan HIER.

De stelling van afgelopen week luidde: 'Kabinet dient ook de structurele problemen aan te pakken'. Hier was maar liefst 91 procent het mee eens. De bereidheid is er dus, vraag blijft of dat ook zo is als dit consequenties heeft voor het inkomen... Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Hele fijne week, redactie VVP

Reactie toevoegen

 

Reacties

Berend Tooms - Tooms Beheer 3 oktober 2022

Allemaal lapmiddelen. Kom eens uit je stoel. Een kreet van alweer een paar jaar geleden. Besteed eens echt en gemeende aandacht aan je klanten. Niet alleen omdat het moet. (Vooral?) bij veel “opkopers” staan de (digitale) bakken vol met klanten waar alleen een rekening naar toe gaat. Die krijg je met een digitaal berichtje niet actief, ook niet met een briefje al dan niet gepersonaliseerd. Bel ze eens, misschien zelfs bezoeken. Een analoge “klik”. Als er nog een opening is. Voor zij die “klanten” gelezen hebben en daar al op stuk lopen, nee…. over een relatie en dus relaties kan je in veel gevallen niet spreken. Dan heb je samen iets, iets meer dan alleen een factuur.

Meer over
VVP-poll: 'Adviesmarkt omarmt verduurzamingstools INSVER'

VVP-poll: 'Adviesmarkt omarmt verduurzamingstools INSVER'

Alle leden van de NVGA zijn gedurende een jaar automatisch aangesloten bij INSVER, het kennisplatform over duurzaamheid in de verzekeringsbranche, aldus een bericht...

VVP-poll: het is noodzakelijk dat we de risico's van digitalisering gezamenlijk gaan verkleinen.

VVP-poll: het is noodzakelijk dat we de risico's van digitalisering gezamenlijk gaan verkleinen.

"Daar waar digitalisering en de data die daaruit voortvloeit de belofte in zich hadden dat het zou leiden tot meer transparantie en een beter (over)zicht, lijkt...

VVP-poll: geldverstrekkers hebben afhandeling hypotheekaanvragen dik op orde

VVP-poll: geldverstrekkers hebben afhandeling hypotheekaanvragen dik op orde

Volgens onderzoek van Ingage zijn adviseurs tevreden over de afhandeling van hypotheekaanvragen door geldverstrekkers. We leggen deze week daarom onze lezers graag...

VVP-poll: voor klanten is scheidslijn tussen rechtstreeks of via adviseur sluiten van producten steeds minder duidelijk.

VVP-poll: voor klanten is scheidslijn tussen rechtstreeks of via adviseur sluiten van producten steeds minder duidelijk.

"Voor klanten is de scheidslijn tussen producten die rechtstreeks of via een adviseur afgesloten kunnen worden, steeds minder duidelijk", stelt a.s.r. in een brief...

VVP-poll: provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt

VVP-poll: provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt

Afgelopen week waren er veel reacties op het bericht 'Provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt'.  Het bericht sloeg op een artikel van Bert...

VVP-poll: keerpunt in hypotheekmarkt is dichtbij

VVP-poll: keerpunt in hypotheekmarkt is dichtbij

Er is weer sprake van optimisme in de hypotheekmarkt. Zo liet de Hypotheker weten dat het totale aantal hypotheekaanvragen in februari met 45 procent steeg in vergelijking...

VVP-poll: cyberverzekeringen moeten onderling beter vergelijkbaar worden

VVP-poll: cyberverzekeringen moeten onderling beter vergelijkbaar worden

Het is moeilijk om cyberverzekeringen onderling te vergelijken, onder meer door complexiteit van het risico en de voorwaarden. Het is van belang dat de sector gezamenlijk...

VVP-poll: 'Druk op volmachtbedrijven om kosten te verlagen, is niet meer dan logisch'

VVP-poll: 'Druk op volmachtbedrijven om kosten te verlagen, is niet meer dan logisch'

Dat er bij verzekeraars weer meer maatwerk mogelijk is, wordt door de markt nog niet gezien en ook niet zo ervaren. Maar liefst 89 procent van de bijna 200 stemmers...

VVP-poll: 'Maatwerk bij verzekeraars steeds meer mogelijk'

VVP-poll: 'Maatwerk bij verzekeraars steeds meer mogelijk'

Veel adviseurs klaagden de afgelopen jaren over de verzekerbaarheid in Nederland. Dit omdat verzekeraars steeds meer overgingen naar standaard verzekeringen en maatwerk...

VVP-Poll: wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt

VVP-Poll: wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt

"Het wegvallen van de jubelton lijkt effect te hebben in de markt. Een ruime meerderheid (70 procent) denkt dat hierdoor minder starters een woning kunnen kopen....