Corona: Menzis belt oudere verzekerden om te vragen hoe het gaat

senior vrouw aan telefoon via Pixabay

Menzis is begonnen telefonisch contact op te nemen met circa 24.000 oudere verzekerden (75-85 jaar) in haar regio’s (Groningen, Den Haag, Twente, de Achterhoek en andere delen van Gelderland). "Om te vragen hoe het met ze gaat, om niet-medische vragen over hun zorg te beantwoorden, om ze eventueel naar juiste zorgverleners te verwijzen, of gewoon voor een gezellig gesprek. Daarnaast brengen wij waardevolle initiatieven van het Nationaal Ouderenfonds onder de aandacht", zegt de zorgverzekeraar. Menzis is partner van het Nationaal Ouderenfonds. 

Menzis: "Maatregelen rondom het coronavirus zorgen ervoor dat de leefkracht van velen onder druk staat. Veel ouderen voelen zich in deze situatie extra kwetsbaar. Niet alleen vanwege de gezondheidsrisico’s, maar ook omdat er door de maatregelen meer eenzaamheid ontstaat."

Volgens Menzis zijn de eerste reacties positief en hartverwarmend.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Corona: huis wordt centrum van ons bestaan

Corona: huis wordt centrum van ons bestaan

Ernaar gevraagd door Allianz Partners voorziet futuroloog Ray Hammond structurele veranderingen door corona. Allianz: "In een visiedocument licht Hammond aan de...

Nederlanders kunnen weer op vakantie in zestien Europese landen

Nederlanders kunnen weer op vakantie in zestien Europese landen

Nederlanders kunnen vanaf nu op vakantie in zestien landen in de EU/Schengen zone. Het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken voor deze landen is afgeschaald...

NHG met markt in gesprek over uniforme corona-vragenlijst

NHG met markt in gesprek over uniforme corona-vragenlijst

NHG is met de markt in gesprek over een uniforme corona-vragenlijst. NHG: "Adviseurs geven de voorkeur aan één vragenlijst voor alle hypotheken. Samen...

Adfiz: update handreiking 1,5 meter afstand

Adfiz: update handreiking 1,5 meter afstand

Adfiz heeft de handreiking voor financieel advies op 1,5 meter afstand geactualiseerd. Ook heeft de organisatie leaflets/infographics gemaakt om medewerkers en klanten...

De Goudse biedt verzuimrelaties extra ‘coronadiensten’

De Goudse biedt verzuimrelaties extra ‘coronadiensten’

De Goudse gaat bedrijven helpen die tijdens de coronacrisis worstelen met het inzetbaar houden van hun personeel. Dit vormt een aanvulling op eerdere coronamaatregelen...

Corona: werkgever moet hoe dan ook zorgen voor veilige werkplek

Corona: werkgever moet hoe dan ook zorgen voor veilige werkplek

Een minimale afstand van 1,5 meter is een dwingend advies. Als dat in een bepaalde werksituatie echt niet uitvoerbaar is, moeten maatregelen worden genomen die een...

Alarmcentrales en Rode Kruis ondersteunen GGD’en bij bron- en contactonderzoek

Alarmcentrales en Rode Kruis ondersteunen GGD’en bij bron- en contactonderzoek

De alarmcentrales gecoördineerd door SOS International en het Rode Kruis steunen de GGD'en bij het bron- en contactonderzoek corona. Sinds 1 juni kan...

Het werk gaat door...

Het werk gaat door...

Onder de titel ‘Het werk gaat door...’ brengt VVP sinds 31 maart in haar dagelijkse nieuwsbrief in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze...

Coronacrisis: bedreiging of kans?

Coronacrisis: bedreiging of kans?

Is de coronacrisis alleen maar een bedreiging voor verzekeraars en financieel adviseurs? Nee, met een beetje creativiteit biedt ze ook kansen. Misschien zelfs...

Geven grootste rijkdom die er is

Geven grootste rijkdom die er is

(door Frank Boute, Intergroep) Geven loont, ik kan het beamen want als je ziet wat het teweeg brengt, dan vult het je hart met de grootste rijkdom die er is. Wij...