KoffieKracht
Bij Dazure zijn wij echte koffiedrinkers. Sommige collega’s maken prachtige cappuccino’s met een dikke laag opgeklopte melk en anderen drinken graag een dubbele espresso. We weten van elkaar hoe we de koffie het liefst drinken. “So what?”, zul je misschien denken. Maar wij drinken niet zomaar koffie. We proberen bewuste keuzes te maken op elk vlak. Dat strookt met onze missie: de wereld elke dag een beetje beter maken. Dus het liefst drinken we eerlijke koffie. Dat is in ons geval de koffie van KoffieKracht.
KoffieKracht
KoffieKracht is een initiatief van Bert Heeren en Hans van Overeem (ondersteund door Kees Klomp). Het is onderdeel van de in 2016 opgerichte sociale onderneming WeShoring. De koffiebonen worden gebrand door werkzoekenden met een uitkering om ze (terug) naar de arbeidsmarkt te helpen. (H)eerlijke koffie dus! Wij hechten zelf ook waarde aan maatschappelijke betrokkenheid. Dit doen wij door ons in te zetten voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Samenwerking met gelijkgestemden lijken als vanzelf van de grond te komen als je eenmaal die weg inslaat.
Bezoek van onze Barista
Om het jaar goed te beginnen hebben wij een barista langs gestuurd bij partijen die met ons samenwerken. Zij kregen een heerlijk bakkie KoffieKracht aangeboden. Ik hoop dat we op die manier onze relaties verrast hebben, wij vinden het tof om anders-dan-anders bezig te zijn met iets eenvoudigs als koffie. En zo helpen we elkaar om samen de wereld elke dag een beetje beter te maken.
Indra Frishert, commercieel directeur Dazure
Reactie toevoegen
Meer over
Nieuwe economie centraal in lente-editie New Financial Magazine
‘Nieuwe economie’ is het zeer passende thema van de lente-editie van het New Financial Magazine, een uitgave van het New Financial Forum. Niet alleen...
Blijf die bijproducten adviseren
(Partner in kennis Dazure in VVP-special 'Verzekerd van je huis!') De toezichthouders willen verandering en voeren regels door omtrent zorgplicht, dossiervorming,...
Dazure lanceert GoedIdee Inkomensbeschermer
Dazure heeft de GoedIdee Inkomensbeschermer gelanceerd, naar eigen zeggen de eerste arbeidsongeschiktheidsverzekering die wel aansluit bij alle verschillende AO...
Indra Frishert met haar Jeep in het FD
Indra Frishert, commercieel directeur Dazure, kleurt de rubriek Zakenauto in het FD. In de rubriek Zakenauto uit de weekendbijlage Werk & Geld vertellen ondernemers,...
Hoe fair drinken financieel dienstverleners hun koffie? Dazure ging in zee met KoffieKracht, een initiatief van Bert Heeren en Hans van Overeem, onderdeel van de...
Dazure heeft KoffieKracht omarmd. KoffieKracht is een initiatief van Bert Heeren en Hans van Overeem en wordt ondersteund door Kees Klomp. KoffieKracht is onderdeel...
VKG heeft haar productenpallet uitgebreid met de GewoonIdee Nabestaandenverzekering en de GoedIdee Nabestaandenverzekering van Dazure. Dazure uit Breda is een bijzondere...
Dazure: Woonlastenverzekering met menselijke touch
Dazure heeft de GoedIdee Woonlastenverzekering gelanceerd. Risicodrager is Bovemij. Met de GoedIdee Woonlastenverzekering kan de verzekerde zijn of haar woonlasten...
Gewoon goed doen als norm in financiële sector
Dazure en New Financial Forum lieten 20 oktober zien dat het anders kan en dat er ook al heel veel anders gebeurt. Dit op de drukbezochte bijeenkomst ‘Gewoon...
Gewoon Goed Doen biedt sector ander geluid
Het marktplein op de Gewoon Goed Doen dag van 20 oktober krijgt steeds meer vorm en inhoud met initiaiteven die goed zijn voor de samenleving. Al bijna honderd financieel...