AFM-consultatie leidraad PARP ‘scenarioanalyses vanuit klantperspectief’

AFM gebouw

De AFM consulteert de leidraad voor ‘scenarioanalyses vanuit klantperspectief’. De aanleiding hiervoor zijn onderzoeken naar de inrichting en uitvoering van relevante scenarioanalyses vanuit het klantperspectief. Deze toonden aan dat er behoefte was aan handvatten voor het uitvoeren van scenarioanalyses als onderdeel van het ‘Product Approval and Review Proces’ (PARP). De consultatie is gestart op 23 april  en eindigt op 7 juni.

De AFM: "Met deze Leidraad scenarioanalyses geven wij handvatten aan (mede-)ontwikkelaars van alle soorten producten die onder de PARP-norm vallen. De leidraad gaat onder meer in op hoe, welke, en wanneer scenarioanalyses kunnen worden ingezet. De uitkomst van de scenarioanalyse kan zijn dat het product, de beoogde doelgroep en/of de bijbehorende distributiestrategie moet worden aangepast. De leidraad bevat een aantal voorbeelden van scenarioanalyses voor verschillende productgroepen."

Reactie toevoegen

 
PARP jij of PARP ik?

PARP jij of PARP ik?

(Christel van Bommel-Versluijs, compliance adviseur, in Ken je vak! VVP 5-2021) “Stel jezelf voor en geef aan wat jij hebt met PARP.” Zo begon de kennissessie...

Vijf van zes onderzochte GA’s leefde PARP-normen niet goed na

Vijf van zes onderzochte GA’s leefde PARP-normen niet goed na

Uit AFM-onderzoekvorig jaar bleek dat vijf van zes onderzochte gevolmachtigden de PARP-normen niet goed naleefden. Dat schrijft de toezichthouder in zijn dinsdag...

Evaluatie toezicht op productontwikkelingsproces

Evaluatie toezicht op productontwikkelingsproces

Minister Hoekstra van Financiën gaat de effectiviteit van het toezicht op het productontwikkelingsproces onderzoeken. Dat schrijft hij aan de Tweede Kamer bij...

"verzekeraars misbruiken parp-argument"

"verzekeraars misbruiken parp-argument"

Aanbieders grijpen het Product Approval and Review Process (PARP) aan om de eigen, te dure pakketverzekeringen op voorsprong te zetten tegenover de huismerken en...