Consumentenbond: grote verschillen tussen inzittendenpolissen
"Ook vergoeden niet alle SVI's een gewond of overleden huisdier en smartengeld. Bij smartengeld gaat het om een vergoeding voor immateriële schade, zoals verdriet en gemis. Dit is niet gedekt op de SVI's van Nationale-Nederlanden en Vereniging Eigen Huis.
De helft van de SVI-aanbieders dekt letsel aan- en overlijden van huisdieren na een verkeersongeluk, zo stelt de Consumentenbond. "Anderen vergoeden wel, maar dit staat vaak niet in de voorwaarden. De dekking voor 'schade' aan huisdieren valt dan onder dekking voor materiële schade.:
Bekijk hier meer verschillen tussen de 25 door de Consumentenbond vergeleken schadeverzekering inzittenden dekkingen.
Reactie toevoegen
ING sluit akkoord met Consumentenbond over compensatie te hoge rentes
Klanten van ING die in het verleden te veel rente betaalden over hun consumptief krediet, krijgen het te veel betaalde geld terug. De Consumentenbond en ING zijn...
Verbond gaat tanden zetten in klimaat, cyber en letselschade
“We ambiëren nog nadrukkelijker een actieve maatschappelijke voortrekkersrol en zullen onze tanden zetten in de thema’s klimaat, cyberveiligheid...
Tanden zetten in thema’s klimaat, cyber en letselschade
In een Tour d’Horizon met Verbondsdirecteur Richard Weurding bespreekt VVP in VVP 6 de belangrijkste uitdagingen voor de financiële sector. Wat er nu...
Verbond: schadevrije jaren autoverzekering worden overdraagbaar
Schadevrije jaren kunnen per 1 januari na overlijden worden overgedragen aan de achtergebleven partner en verdeeld worden onder ex-partners na een scheiding. Ook...
Afwikkeling letselschade: verzekeraars onder vuur
Stichting Letselschade en Gerechtigheid kondigt procedures aan tegen topbestuurders uit het verzekeringsbedrijf en prominente politici. Ook gaat ze gemeentes bij...
Adfiz in gesprek met Consumentenbond over onderzoek serviceabonnementen
Adfiz gaat het gesprek aan met de Consumentenbond, die stelt dat serviceabonnementen van hypotheekadviseurs vaak gebakken lucht zijn. Adfiz: "De Consumentenbond...
Adviseur Visser reageert op artikel Consumentengids 'Betalen voor gebakken lucht'
In De Consumentengids nummer 11 van november 2021 staat een artikel met als titel Betalen voor gebakken lucht. Het artikel gaat over Serviceabonnementen die bij...
Heeft de klant ‘recht’ op gratis wettelijke nazorg?
In De Consumentengids nummer 11 van november 2021 staat op pagina 51 t/m 53 een artikel genaamd: Betalen voor gebakken lucht. Het artikel gaat over Serviceabonnementen...
"Hypotheekadviseurs verkopen veelal gebakken lucht met abonnementen"
De serviceabonnementen die veel hypotheekadviseurs bij het afsluiten van een hypotheek verkopen, stellen niets voor. Dat stellen de Consumentenbond en Ikbenfrits...
Consumentenbond roept reisaanbieders op verzekeringsinformatie op orde te brengen
Verschillende reisaanbieders adviseren reisverzekeringen die reizen naar oranje gebieden niet dekken. Dat stelt de Consumentenbond. De bond: “Zo blijkt...