Klant
Uit dit dossier
Welke rol speelt business support in het advieskantoor? VVP vraagt het een aantal financieel adviseurs. René Niesten is mede-eigenaar van Niesten Adviesgroep...
Reis naar extreme klantgerichtheid
“We hebben niet het zoveelste veranderboek willen schrijven, maar wilden vooral laten zien hoe je als organisatie daadwerkelijk kan veranderen, met alle...
Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. Vriendelijk, duidelijk en gezellig :) Over Daleman...
Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. Wij hebben al geruime tijd plannen met betrekking...
Hoe oordeelt de klant over zijn adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. De adviseur heeft veel werk moeten verrichten om alles rond...
Ook ik ben klant. Onder meer bij u. Beroepshalve houd ik mij veel bezig ben met financiële producten en diensten. Maar in mijn eigen huishouden ben ik, net...
Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. Niets dan lof over de adviseur en zijn team. De bereidheid...
Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. De adviseur heeft uitgebreid de tijd genomen om te...
“Je kunt mij niet harder op de ziel trappen dan door de klant niet te willen helpen. Sta altijd met en voor de klant.” aldus Hans van der Linden, directeur...
“Ik geloof in verandering. Neem de Britse bevolking die niet meer bij de EU wil horen na een referendum. Of het de juiste weg is weet ik niet. Maar het zet...
Een blije klant als grootste beloning
“Een echte visionaire ondernemer ben ik niet. Wij vinden het gewoon prachtig om mensen met onze adviezen verder te helpen. Een blije klant is onze grootste...
De dienstverlening van grote concerns in Nederland is de laatste twintig jaar aanzienlijk verbeterd. Wie tegenwoordig een vraag of een probleem heeft, wordt doorgaans...
‘ Dankbaar dat klanten hun verhalen delen en dat wij ze mogen helpen ’
“Voor ons zijn klanten in de eerste plaats mensen. Mensen met een verhaal. Wij vinden het prachtig dat mensen hun verhalen met ons delen en dat wij hen mogen...
Klant centraal, klantbelang centraal, klantfocus centraal? De klant zet je niet zomaar centraal, de klant is een mens als jij en ik. Als je je oprecht kunt inleven...
Klant meer bij adviesvak betrekken
“Tweehonderd procent eens”, zegt Marco Gregoor, directeur en mede-eigenaar van Heilbron Assurantiën, in een reactie op de stelling dat klanten...
Energie krijgen ze ervan bij Centraal Beheer Achmea, van Lab55. Het lab blijkt een prima manier om vernieuwing van buiten naar binnen te halen. Bovendien maken...
Van financiële planning naar een creatieve flow... Huh?
Sigfrid van Driel richtte twintig jaar geleden Impessive Arts op. Recentelijk ging hij sparren met adviseur Maurice van den Hemel uit Wemeldinge. De aanpak van...
Zijn we bereid tot multi-klantwens bediening?
Tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst op 14 januari jongstleden presenteerde Adfiz de uitkomsten van het jaarlijkse Prestatie Onderzoek. “De rijkdom van de data...
De centrale klant is een eenzame klant
Omdat ik afgelopen december mijn twintigjarig jubileum bij MoneyView vierde en het einde van het jaar sowieso al uitnodigt tot terugblikken, heb ik mijn VVP-columns...
Vernieuwing moet uit klantbehoefte komen
Eigenlijk was het een tijdelijke functie als controller die Roland van Kemenade tien jaar geleden had bij Verberkmoes Assurantiën in Valkenswaard. Maar van...
Events
Quote van de dag
De groei in consumentenbankieren kwam vooral tot stand door hogere feeopbrengsten voor dagelijkse bankzaken en beleggingsproducten.
ING-ceo Steven van Rijswijk in het FD
Stelling
CFD adviseert terecht om niet te werken met een fijnmazig gemiddelde
Laatste reacties
- 25-04-2024 Mee eens, uitgaan van de offerte. Bij voorkeur de idioten ontslaan...
- 25-04-2024 Mooi toch dat iedereen zijn/haar business runt. Gelukkig mag...
- 23-04-2024 Bijzonder genoeg is dat deze zaak aan het Kifid moest worden...
- 23-04-2024 Deze organisatie is super. Echt geweldig en een aanbeveling waard.
Recente editie
VVP 2-2024 introduceert nieuwe gezichten in die o zo leuke rubriek ‘Uit de adviespraktijk’: Christian Dijkhof (Dijkhof & Partners, HypotheekCompany, OvFD), Thomas van Uunen (Thomas verzekert) en Dorthe Verheijden (Bij Verheijden). “Er is zoveel wat beter kan”, aldus Dorthe.
Adfiz-directeur Enno Wiertsema neemt het op tegen ChatGPT. “Zou u boarden in een vliegtuig dat uitsluitend door AI-technologie wordt bestuurd?”
Het vrouwenquotum mag ambitieuzer en zeker breder, zegt Pascale van Heugten (La Confiante) in de rubriek ‘Vrouw & Advies’. Sanne Geerts vertelt hoe Geerts verduurzaamt.
In de praktijkrubriek Ken je vak! onder meer AI in de adviespraktijk, aan de slag met zorgplicht, een eerste bespreking van het OCTAS-rapport en aandacht voor de problematiek van de duurzame drager.
In het katern Pensioen & Vermogen verslagen van de kennissessies op het gelijknamige VVP-event van 19 maart. Uiteraard ook aandacht voor de algemene inleidingen door Theo Gommer ( “Verplichtstelling afschaffen en pensioenplicht invoeren”) en Hubrien Meijaard (‘Kies voor écht duurzaam beleggen”).
Bekijk de inhoudSpecial Duurzaam Advies
Duurzaamheid is een onderdeel van modern ondernemerschap. Iedere adviseur zal actie moeten ondernemen. Aldus Kees Dullemond (INSVER) in de special Duurzaam Advies 2024, een nauwe samenwerking van VVP en het instituut voor verduurzaming van de financiële sector. De special barst van de tips, praktijkinfo en handige checklists om verduurzaming in het eigen bedrijf vorm te geven én om de klant aan het verduurzamen te krijgen.
Adviseurs Mieke Dadema, Thomas Paardekooper, Alexander Vugts, André Vugts en Paul Burger vertellen hoe zij duurzaam advies in de praktijk brengen. “Duurzaamheid draait om duurzame relaties”, aldus Dadema.
Verder bijdragen van onder meer Adfiz (‘Advies kan duurzaam gedrag verbeteren”), Fred de Jong (“Duurzaam advies aan mkb is integraal”) en het Verbond van Verzekeraars (“Deze transitie gaat alle klanten raken”).
In een rondetafel stellen kennispartners AnsvarIdéa/Turien &Co.,Evi Van Lanschot, INSVER, MainPlus, Obvion: “De wereld verandert, dat is een gegeven, maar wij kunnen nu samen al de richting bepalen.”
Bekijk de inhoud